הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון

רוצים לקבל מידע מקצועי על הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון? המדריך הבא יציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואה בערבות מדינה. למעשה, רק אחרי שאנחנו מבינים מה שווה הערבות האישית שלנו ומה בעצם שווה הכוח שלנו אל מול המערכת הבנקאית, סולו ללא ביטחונות וללא ערבים, השלב הבא לאחר שהבנו מה הצרכים שלנו כולל הבנה מעמיקה של כל המוצרים שקיימים בשוק לעסקים קטנים.

בין השירותים הפופולאריים שקיימים במדינת ישראל במטרה לעודד ולסייע לעסקים קטנים בתהליכי הצמיחה שלהם נקרא הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון. מדובר בקרן שמנוהלת על ידי משרד הכלכלה ומשרד האוצר במדינת ישראל. מטרתה העיקרית של הקרן הזו הוא לעודד עסקים קטנים לקבלת אשראי לצורך צמיחת העסק. לפני שנציג בפניכם אילו עסקים יכולים להגיש בקשה לצורך הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון, אילו סוגים של מסלולים קיימים לצורך קבלת ההלוואה מהמדינה ומהם היתרונות אל מול החסרונות של התהליך, חשוב קודם כל להבין את המהות של הלוואה כזו ולמי זה מתאים.

https://www.youtube.com/watch?v=DBGXWA6Jq7s

חולמים להיות עצמאיים? הלוואה בערבות מדינה יכולה לעזור לכם

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בתוך סוג של שגרה. אנחנו קמים בבוקר והולכים כל יום לאותה עבודה. המשכורת אולי טובה, אולי פחות, התנאים סבירים, אולי אפילו טובים מאוד, יש לנו סוג של חופש או בוס נחמד אבל בפנים, בתוך הלב והבטן אנחנו מרגישים מרוקנים. אנחנו מרגישים שאנחנו לא מממשים את עצמנו, אנחנו מרגישים שיש לנו כל כך הרבה פוטנציאל אבל אנחנו לא יכולים לעשות את הצעד הזה מכל מיני סיבות. אם גם אתם מרגישים ככה, יכול להיות שפתיחת עסק עצמאי היא בדיוק מה שאתם צריכים. פתיחת עסק יכולה לסייע לכם להגשים את עצמכם, לממש את עצמכם, להביא את עצמכם לידי ביטוי ולעודד את היצירתיות שחבויה בכם כבר הרבה מאוד זמן. זה יכול להיות הרבה יותר מרק חלום ומסתבר, שהמדינה גם עוזרת עם התהליך הזה. למה? משום שעסקים קטנים בכל כלכלה מניעים את הכלכלה, התפקיד שלהם כל כך חשוב בחיזוק הכלכלה בהיבטים רבים ולכן אם גם אתם חולמים להיות עצמאיים ולפתוח עסק או שאפילו אולי להגדיל את הפעילות העסקית הקיימת בעסק שלכם, הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון יכולה להתאים לכם.

הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון

לאילו עסקים מתאימה הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון?

למעשה, בהגדרה כל עסק שמחזור המכירות שלו נע בין שקל אחד למ-100 מליון שקלים, רשאי להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון. התנאים לקבלת ההלוואה כוללים קודם כל שלמבקש ההלוואה לא יהיו צ‘קים חוזרים בשלושת החודשים האחרונים, שאין לו חיובים שחזרו לו בשלושת החודשים האחרונים, אין לו הוצאות לפועל שעדיין פתוחות וכמובן אין חובות לרשויות כמו מס הכנסה וביטוח לאומי. הלוואה כזו ניתנת בתנאים נוחים מאוד אבל על היתרונות שלה נדבר כבר בהמשך המדריך.

באילו מסלולים ניתן לקבל הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון?

יש ארבעה מסלולים שבאמצעותם ניתן לקבל הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון:

  1. מסלול הקמה- מתאים לכל מי שרוצה להקים עסק חדש ולקבל הלוואה לצורך הקמת העסק.
  2. מסלול השקעה – מתאים לעסק קיים שבו בעל העסק רוצה לרכוש כלים, מכונה חדשה, רכב, לפתח ולהצמיח את העסק בכל מיני אפיקים. אפשר גם לבקש במסלול זה הלוואה לצורך שיפוצים שאנחנו רוצים לבצע במשרד או במפעל של העסק שלנו. כל השקעה שאנחנו מבצעים בעסק בין אם זה רכוש קבוע ובין אם בעסק עצמו.
  3. קבלת הלוואה לצורך הון חוזר- במדינת ישראל ימי אשראי נחשבים הרבה פעמים לארוכים והרבה פעמים עסקים מתלוננים שהם מקבלים את הכסף שמגיע להם, רק אחרי 150 יום אפילו יותר 180 יום. מדובר בתקופה ארוכה שבעלי עסקים לא רואים את הכסף למרות שהם קנו את הסחורה במזומן ושילמו עליה. נוצר פער תזרימי ואז לצורך זה קיים את המסלול של ההון החוזר שמטרתו להזרים לעסק כסף, לממן את הפער של הזמן בין הזה שהכסף מתקבל מהלקוחות לבין הזמן ששילמתם על הסחורה שרכשתם. ההלוואה הזו הרבה פעמים עוזרת לגשר על הפער הזה.
  4. השקעה או רכישה של פעילות של עסק קיים – מדובר בתהליך שבו המדינה הרבה פחות תומכת וגם נחשב להרבה פחות נפוץ, אבל במקרים מסוימים הוא מתקיים. לפעמים המדינה תומכת גם רק בחלק מהסכום, זאת במידה ובעל העסק מציג תכנית שהיא ריאלית. כלומר אם אתם מעוניינים לרכוש עסק קיים שעובד ואתם מוכיחים שהעסק רווחי לטווח הארוך ושאתם מתכננים לבצע כל מיני תהליכים בעסק, אז יכול להיות שתקבלו תמיכה. 

הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון יתרונות

להלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון יש כמה יתרונות. היתרון הראשון הוא בכך שההלוואה שקבלו בערבות המדינה עבור העסק שלכם איננה יושבת על האובליגו הקיים לך בבנקים. שאנחנו אומרים  אובליגו הכוונה היא למסגרות האשראי שקיימות בבנקים האחרים. למעשה, אתם יכולים לקבל את ההלוואה בערבות המדינה מארבעה בנקים שזכו במכרז לתת את הקרן להלוואות לעסקים קטנים בערבות המדינה. נכון להיום מדובר בבנק מזרחי, מרכנתיל, אוצר החייל ולאומי אבל זה משתנה כל הזמן אז שווה לעקוב אחרי זה.

היתרון השני של קבלת הלוואה מהקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה זה הריביות. הריביות בהלוואות שניתנות לעסקים קטנים בערבות המדינה הן ריביות נוחות מאוד. בדרך כלל נהוג לקבל את ההלוואות האלה עד פריים 3.5% וזו ריבית מעולה לעסקים קטנים. תוכלו לפרוע את ההלוואה בערבות המדינה מתי שרק תרצו וזה כמובן יתרון נוסף. ההלוואה היא לתקופה של עד 5 שנים. עוד משהו שמאוד חשוב ועוזר לעסקים בתחילת הדרך וגם לעסקים שהם כבר פעילים הוא שבעצם אפשר לקבל את ההלוואה ולהתחיל לשלם אותה רק בעוד חצי שנה אחרי שמקבלים אותה.

הלוואה בערבות מדינה במבשרת ציון

האם יש חסרונות לקבלת הלוואה מהקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה במבשרת ציון?

כן, יש כמה חסרונות לקבלת הלוואה מקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה במבשרת ציון. חיסרון אחד מרכזי הוא שהמדינה נותנת לכם כבעלי עסק 75% ערבות ואתם כבעלי עסק חייבים להעמיד כסף של 25% מגובה ההלוואה. כלומר, נניח ואתם מבקשים הלוואה של 100,000 ש“ח אתה חייב להביא בטחונות נזילים של 20,000 ש“ח. המשמעות של זה היא שאתם בעצם תקבלו הלוואה של 75,000 ש“חו הריבית היא על כל ה- 100,000 ש“ח וזה כמובן חיסרון. החיסרון השני הוא הזמן שלוקח לקבל את ההלוואה עצמה. בדרך כלל, מדובר בתהליכים בירוקרטיים שנמשכים בין 30-40 ימים. לא מדובר בהלוואה מיידית ולכן הרבה פעמים עבור עסקים שצריכים כסף נזיל באופן מיידי מוצאים את ההלוואה הזו לפחות מועילה עבורם.

לסיכום, אם אתם מקימים עסק חדש, אם יש לכם עסק קיים ואתם רוצים לפתח אותו או שאתם מוצאים את עצמכם בלי כסף נזיל, יכול מאוד להיות שהלוואה לעסקים קטנים בערבות המדינה יכולה מאוד לעזור לכם.

להשארת פרטים לייעוץ והלוואות

מלאו את הפרטים ויועץ מומחה מטעמינו ישמח לסייע לכם :)

מאמרים שהגולשים שלנו אוהבים: