הלוואה חברתית – הדרך החדשה לקחת הלוואה

עד לא מזמן כדי לקחת הלוואה היינו מוכרחים לפנות לגופים גדולים כמו חברות אשראי או הבנק. היום יש עוד דרכים חוקיות לעשות את זה ולהנות מיתרונות משמעותיים. תכירו, הלוואות חברתיות, הנקראות גם הלוואות מעמית לעמית, ובאנגלית P2P (peer to peer) שהיא למעשה צורה של מתן והענקת הלוואה בצורה ישירה לאנשים פרטיים או לעסקים מבלי שיהיה בתווך מוסד פיננסי רשמי כמו חברת אשראי או בנק שישתתף בתור מתווך בעסקה ויגבה עמלה. הלוואות P2P נעשות לרוב באמצעות פלטפורמות מקוונות במתאמות בין מלווים ללווים פוטנציאליים.

איך עובדת הלוואות עמית לעמית?

הלוואות עמית לעמית היא תהליך מאוד פשוט בסך הכל. כלל העסקאות מתבצעות דרך פלטפורמה מקוונת ייעודית בה מלווים ולווים יכולים ליצור קשר אחד עם השני במידה וזה רלוונטי. לווה פוטנציאלי המעוניין לקבל הלוואה ממלא בקשה מקוונת דרך הפלטפורמה, הפלטפורמה עצמה מעריכה את אמינות ומהימנות הבקשה וקובעת את הסיכון הפוטנציאלי שלה, כמו כן גם את דירוג האשראי של המשתמש שפתח את הבקשה. לאחר מכן מוקצה עבור אותה בקשה שיעור הריבית המתאימה לה.

על סמך מה מאושרת בקשה להנפקת הלוואה?

לאחר אישור הבקשה, מבקש ההלוואה יכול לקבל אפשרויות קיימות מהמשקיעים על סמך דירוג האשראי שלו ושיעורי הריבית המוקצים לו. הוא גם יכול להעריך את האפשרויות המוצעות ולבחור אחת מהן. הוא יהיה אחראי לשלם את תשלומי הריבית התקופתיים, שיהיו בדרך כלל מדי חודש, עם החזר סכום הקרן בפדיון. כדי לעשות זאת, לפניכם מחשבון הלוואות דרכו תוכלו לבצע את כל החישובים האפשריים הרלוונטיים.  יש צורך לציין שהחברה המתחזקת את פלטפורמת ההלוואות החברתיות גובה עמלה גם ללווים וגם למשקיעים עבור כלל השירותים הניתנים דרכה.

מהן היתרונות של הלוואות עמית לעמית דרך הפלטפורמה?

הלוואות עמית לעמית מספקות כמה יתרונות משמעותיים גם ללווים וגם למשקיעים המלווים. התשואות גבוהות יותר למשקיעים, כיוון שהלוואות P2P מספקות בדרך כלל תשואות גבוהות יותר ללא מתווכים כמו דרך הבנק.

מקור המימון נגיש הרבה יותר. עבור לווים מסוימים, הלוואות חברתיות הן מקור מימון מעולה ונגיש במיוחד בהשוואה לקבלת הלוואות רגילות דרך ממסדים וגופים פיננסיים כמו בנקים וחברות אשראי. הדבר עשוי להיגרם בשל דירוג אשראי נמוך של הלווה.

מה לגבי הריביות?

הריביות דרך פלטפורמות הלוואות חברתיות נמוכות בהרבה בהשוואה להלוואה דרך הישנה. הלוואות P2P מגיעות בדרך כלל עם שיעורי ריבית נמוכים בהרבה בגלל התחרות הרבה שיש בין המלווים, כמו גם דמי הקמה ותפעול נמוכים יותר. תוכלו להעריך את החישובים דרך מחשבון הלוואות.

אז אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה ללא בירוקרטיה רבה והרמת קשיים ומכשולים שהגופים הגדולים יכולים לעשות לעסקים קטנים ובינוניים, או שאתם מעוניינים להשקיע בהלוואות לחברות בצמיחה, תוכלו לעשות זאת דרך פלטפורמת הלוואות חברתיות!