מה חשוב לדעת על הלוואות בערבות המדינה לפתיחת עסק

הלוואה בערבות המדינה היא פתרון לכך שלא מעט אנשים המעוניינים לפתוח עסק נתקלים בסירוב של הבנק להעניק להם מימון לצורך פתיחת העסק. יזמים המעוניינים לפתוח עסק למעשה אינם יכולים להציג היסטוריה פיננסית לבנק ועל כן, הבנק לא יכול להחליט האם ההשקעה בהם משתלמת ועל כן הסיכוי שלהם לקבל אישור למימון מהבנק הוא קטן מאוד. לכן, הקרן לעסקים קטנים ובינוניים מאפשרת כיום ליזמים המעוניינים לפתוח עסק לקבל הלוואה בערבות המדינה בתנאים מועדפים.

 

הלוואה בערבות המדינה- במה מדובר?

הלוואות בערבות המדינה לעסקים הן הלוואות מקרן של מיליארדים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה וכן משרד האוצר. המטרה של הקרן המדוברת היא להעניק בטחונות להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. ההלוואה הניתנת היא הלוואה בנקאית של אחד מ4 בנקים שהם: לאומי, מזרחי, אוצר החייל או מרכנתיל דיסקונט. להלוואות המדוברות יש כמה יתרונות:

המדינה היא שמאשרת את הזכאות להלוואה ונותנת בטחונות

הריביות בהלוואה זאת נמוכות

טווח ההחזר של ההלוואה הוא 5 שנים

מדובר על הלוואת גרייס אשר מאפשרת לא להחזיר את הקרן בחצי השנה הראשונה

הביטחונות הנדרשים נמוכים

הלוואה בערבות המדינה לא נכללת באובליגו של הלווה ועל כן לא מקשה עליו לקבל הלוואות עתידיות.

 

איזה סכום הלוואה ניתן לבקש?

במסגרת הלוואה בערבות המדינה ניתן לבקש עד חצי מיליון ₪ הרלוונטיים עבור פתיחת עסק או לצרכי מימון והשקעות של עסק קיים או 8 אחוזים מהמחזור של השנה הקלדנרית האחרונה, הגבוה מבין השניים. בקשת הלוואה בערבות המדינה רלוונטית לכל עסק קטן או בינוני קיים אשר המחזור העסקי שלו איננו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה וכן לא עומדים נגדו או נגד הבעלים שלו הליכים משפטיים כלשהם לרבות הוצאה לפועל, כינוס נכסים, פירוק חברה וכן אין לו חובות למדינה והוא איננו מהווה לקוח מוגבל. האפשרות פתוחה לעסקים מכל התחומים. מסלולי ההלוואה הקיימים הם:

בקשת הלוואה לעסק בערבות מדינה ליזמים אשר מקימים עסק חדש. במסלול זה ניתן להגיש בקשה להלוואה עוד טרם ביצוע התחייבויות כלכליות וזאת בכדי לוודא שתקבלו את הסכום המתאים לצרכי הקמה והרצה של העסק. חשוב לציין שבמסלול זה על היזם להביא 10 אחוזים של הון עצמי מהסכון המבוקש לו וזאת בכדי לקבל את האישור לבקשתו.

מסלול נוסף הוא בקשת הלוואה לעסק רווחי אשר נקלע לקשי תזרים. לעסק זה צריכה להיות תוכנית עסקית אשר צריכה להראות את יכולות ההחזר של העסק. התוכנית מתאימה לעסקים המצויים בקושי זמני.

מסלול נוסף הוא הלוואה בערבות המדינה אשר מתאימה לבעלי עסק המעוניינים לשדרג את העסק שלהם מבחינת המלאי, הציוד, המיקום של העסק ועוד.

מסלול נוסף הוא המסלול המשולב הרלוונטי לבעלי עסקים אשר זקוקים להלוואה בערבות המדינה על מנת לכסות על פער תזרימי ועל כל מנת לשדרג את העסק

עוד מסלול הוא המסלול המהיר שמציע הלוואה של עד 100 אלף ש"ל לעסקים שהמחזור השנתי שלהם איננו עולה על 3 מיליון ₪.

 

למה כדאי להיעזר במומחה בתחום הלוואות בערבות המדינה?

בכדי שהמדינה תאשר את הערבות יש מנגנון אשר צריך לעבור. המנגנון המדובר כולל הכנת תוכנית עסקית מדויקת ונכונה וסבב בירוקרטי אשר כולל סבבי אישורים שונים שבכל אחד מהם ניתן לקבל סירוב. על אף שניתן להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה באופן עצמאי, כדאי מאוד לבחור ביועץ מקצועי ומנוסה בתחום שיסייע לכם להגיש את הבקשה בצורה הטובה ביותר, לבחור את המסלול הנכון ביותר לעסק שלכם ועוד על מנת להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את ההלוואה המדויקת ביותר לעסק שלכם.

 

להשארת פרטים לייעוץ והלוואות

מלאו את הפרטים ויועץ מומחה מטעמינו ישמח לסייע לכם :)

מאמרים שהגולשים שלנו אוהבים: