הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים

אם כל מה שאתם חושבים עליו כשאתם מחפשים הלוואה לעסק, הוא הבנק שלכם, כדאי שתכירו עולם חדש ורחב שהפך בשנה האחרונה למקור אשראי נובע ושופע לעסקים, הלוא הוא העולם של הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים. מה זה בדיוק הלוואה חוץ בנקאית? האם לא מדובר בהלוואות יקרות יותר? האם המגזר החוץ בנקאי יכול באמת להציע הלוואות אטרקטיביות בתנאים אטרקטיביים כמו אלה של הבנקים? את התשובות לשאלות אלו ועוד נותנים לכם בשורות הבאות, המומחים של מרכז הלוואות בערבות מדינה.

מה זה בעצם הלוואות חוץ בנקאיות?

מן הסתם, סביר להניח שאתם יודעים מה זה הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים, אבל לא בטוח שאתם מכירים את כל הערוצים החוץ בנקאיים שבאמת עומדים לרשותכם לקבלת הלוואה שלא מהבנק. ובכן, מערכת האשראי החוץ בנקאית היא מערכת שכוללת את כל ספקי האשראי בישראל שהם אינם בנקים ואפילו מספר ערוצים שפועלים בשיתוף עם בנקים אבל נחשבים לערוצים חוץ בנקאיים. בין כל אלה אפשר למצוא את הבאים: חברות כרטיסי אשראי, חברות מימון וליסינג, קרנות השקעה, קופות גמל, קרנות פנסיה, איגודים מקצועיים, ארגוני סיוע לעסקים, הקרן להלוואות בערבות מדינה, קרן פועלים לעסקים ואפילו בני משפחה. כל מקור שממנו אתם יכולים לקבל הלוואה ושהוא אינו בנק, הוא מקור חוץ בנקאי.

קרנות חוץ שעובדות עם הבנקים

ככלל, הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים מבוססות על הון שמגיע ממקורות שונים שהם אינם בנקים. יחד עם זאת, ישנן שתי קרנות שנחשבות לערוצים חוץ בנקאיים לחלוטין, על אף שההון מגיע דווקא מתוך המערכת הבנקאית. המדובר כמובן על הקרן להלוואות בערבות מדינה ועל קרן פועלים לעסקים. הקרן הראשונה היא קרן שהוקמה על ידי מדינת ישראל ומיועדת לאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואות מתוך המערכת הבנקאית על בסיס ערבות של המדינה להלוואה. אז הכסף אמנם מגיע מהבנקים המשתתפים בתכנית, אבל תנאי ההלוואה והאישור שלה מתבצעים על ידי הקרן עצמה, שהיא מוסד חוץ בנקאי מובהק. גם קרן פועלים לעסקים, על אף שהיא קרן שהוקמה על ידי בנק הפועלים בשיתוף חברת כלל ביטוח, היא קרן שנחשבת במידה מסוימת לקרן חוץ בנקאית, שכן היא פועלת על פי עקרונות וקריטריונים שונים מאלו של המערכת הבנקאית. הבקשה להלוואה במסגרת הקרן לא מתבצעת דרך סניפי בנק הפועלים כמו כל הלוואה אחרת, אלא דרך הגורמים המתאמים של הקרן, שהם למעשה משרדי רואי חשבון או חברות לשירותים פיננסיים, שמונו על ידי הקרן לטפל בכל בקשות ההלוואה.

האם הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים הן הלוואות כדאיות?

התפיסה הרווחת היא כי המגזר החוץ בנקאי הוא מגזר יקר שמבוסס על ריביות גבוהות יותר משל המערכת הבנקאית, לעיתים במכפלות גבוהות. ואכן, חלק לא קטן ממערכת החוץ בנקאית מתבססת על ריביות גבוהות למדי, אם כי מצב זה הולך ומשתנה עם המון ספקי אשראי חוץ בנקאיים שמספקים הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים בתנאים מצוינים, וזאת בזכות הרפורמה בשוק ההון שמאפשרת לכל ספק אשראי לקבל את כל המידע שהוא צריך על הלווה על מנת להעריך את הסיכון שלו ולהתאים לו את שיעור הריבית הנדרש, יכולת שעד כה עמדה לרשות הבנקים בלבד. על כן, אם אתם זקוקים להלוואה לעסק, הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים היא בהחלט אופציה שיכולה להיות האופציה הנכונה ביותר עבורכם ולא כדאי לשלול אותה על בסיס תפיסות שלרוב הן שגויות. מרכז הלוואות בערבות מדינה יסייע לכם להגיע בדיוק לאותן הלוואות כדאיות בתנאים הטובים ביותר בשוק.

להשארת פרטים לייעוץ והלוואות

מלאו את הפרטים ויועץ מומחה מטעמינו ישמח לסייע לכם :)

מאמרים שהגולשים שלנו אוהבים: