קורסי הכשרה מקצועית במימון המדינה

בתחום האחריות של שירות התעסוקה נמצא גם הסיוע למחפשי העבודה במציאת עבודה המתאימה להכשרתם. שירות התעסוקה הישראלי מעניק הכשרה מקצועית ומשתף פעולה עם מוסדות הלימוד על מנת להעלות את השכר ולשפר את סיכויי ההצלחה של מחפש העבודה. מהם קורסים במימון המדינה? למי מיועדים ומהם סוגי המסלולים?

 

מהם קורסים במימון המדינה?

במסגרת קורסים במימון המדינה ניתן לקבל מימון מלא של הקורס, הכשרה מקצועית מלאה במגוון תחומים, מענקי סיוע ועזרה לזכאים ותעודת מקצוע ממשלתית שתקדם אתכם בעבודה או תפתח לכם דלתות חדשות. הקורסים מיודעים לאנשים אשר מעוניינים להתקדם במקצוע שלהם או לרכוש ידע בתחום חדש בו הם מעוניינים לעסוק ולשפר את סיכויי ההצלחה והידע שלהם. אנשים אשר מעוניינים לבצע את הקורס פונים לשירות התעסוקה ולאחר מכן שמם יעלה בוועדה. הוועדה בודקת את ההתאמה ללימודי המקצוע. במידה והמועמד עבר את הועדה הוא יצטרך לשלם סכום סמלי בכל חודש. שירות התעסוקה בקשר עם ביטוח לאומי ומעביר דיווח לגבי השתתפות המועמד.

 

למי מיועדים הקורסים?

הקורסים מיועדים למבוגרים מעל גיל 18 אשר עונים לאחד או יותר מהתנאים הבאים: חיילים משוחררים עד 3 שנים משחרורם, עולים חדשים עד 3 שנים, אוכלוסיות כגון מוגבלים, אסירים משוחררים או לפני שחרור, בני מיעוטים, עובדי תעשייה אשר עומדים בפני פיטורים או פוטרו, אימהות חד הוריות, נשים חרדיות, תושבים מקו העימות. לאורך הקורס ביטוח לאומי יעקוב אחר השתתפות התלמידים והמימון לקורס יינתן אך ורק באחוז ההשתתפות בשיעורים. סטודנט בזמן הקורס זכאי לדמי אבטלה של 70% מגובה דמי האבטלה שהוא היה זכאי להם לולא למד.

 

הכשרה למבוגרים

קיימים קורסים במימון המדינה למבוגרים אשר גם כן עומדים במספר תנאים כגון: עבדו במקצוע שכבר אין לו דרישה, מצב בריאותי שמונע מלעבוד בעבודה הקיימת או אנשים שצריכים ריענון מקצועי מסיבות שונות שאותן ניתן להגיש לוועדה. יועצים מטעם שירות התעסוקה יצרו קשר ויעזרו בהכוונה למקצוע המתאים וקבלת הכשרה מתאימה ונוחה למועמד.

 

סוגי המסלולים והיכן ניתן ללמוד

קיימים סוגי מסלולים שונים אשר נועדו להתאים עצמם למגוון של סגנונות חיים על מנת שכל אחד יוכל להגיע וללמוד. בין סוגי המסלולים ניתן למצוא לימודי ערב או בוקר, הכשרה מותאמת לסטודנט, מכינות שתפקידן להכין את הסטודנט ללימודים, סדנאות, הסבה אקדמאית הכשרה במפעל ועוד. מעבר לסגנונות הלימוד השונים, כל הקורסים קיימים בפריסה ארצית רחבה במגוון מכללות, אוניברסיטאות ושלוחות של מוסדות הלימוד המוכרים והטובים בארץ.

 

לסיכום, קורסים במימון המדינה נועדו לאפשר לכל אחד הזדמנות שווה ללימודים בתנאים שונים ועם נוחות מרבית לכל אדם. אם החלטתם ללמוד, תחומי הלימוד מגוונים החל ממחשבים, חשמל, אופנה, הארחה, מנהל ועוד תחומים רבים. כל שנותר לעשות הוא חיפוש מהיר בגוגל, קריאה של רשימת המקצועות וקניית עפרון ומחברת לשנת הלימודים החדשה.