עזרה לעסקים קטנים

אם יש לכם עסק קטן ואתם זקוקים לעזרה, עומדות בפניכם מספר אפשרויות, שרובן מגיעות דווקא מתחום האשראי. אם אתם מחפשים דווקא מענק, חשוב לדעת שהאפשרויות הן מעטות מאוד וכמעט לא קיימות, כך שחבל בכלל להשקיע מאמצים בכיוון זה. הכיוון הטוב ביותר בו אתם יכולים להתמקד כעת הוא הכיוון של קבלת הלוואה בתנאים טובים מידי קרן או גוף שמציע עזרה לעסקים קטנים. אחד הגופים האלה הוא הממשלה עצמה, אבל היא לחלוטין לא היחידה. מהם הערוצים המציעים עזרה לעסקים קטנים בצורת הלוואות בתנאים טובים? איך פונים לאותם גופים המציעים את ההלוואות הללו? האם הקרן להלוואות בערבות מדינה היא האופציה היחידה שעומדת בפניכם? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של מרכז הלוואות בערבות מדינה.

באילו מצבים מוצעת עזרה לעסקים קטנים?

עזרה לעסקים קטנים מוצעת בכל רגע נתון, כשהעזרה והיקפה יכולים להשתנות בהתאם לנסיבות. כך למשל, במצבי חירום, מלחמה, מגפות וכן הלאה, כאשר חלה פגיעה משמעותית במשק ובמגזר העסקי, יכולה הממשלה להגיש עזרה לעסקים קטנים גם בצורת מענקים שיסייעו לעסקים הקטנים לשרוד. יחד עם זאת, באופן שוטף, עזרה לעסקים קטנים מתמקדת בעיקר במתן הלוואות ואשראי בתנאים טובים ועם מינימום עומס על העסק עצמו. המשמעות היא שאם אתם זקוקים לעזרה בכדי להציל את העסק שלכם בשגרה ואם אין שום מצב חירום ברקע, את המאמצים שלכם אתם רוצים למקד בחיפוש גורם שיכול לספק לכם הלוואה טובה בתנאים טובים ובריבית נמוכה.

למי אפשר לפנות?

ככלל, עזרה לעסקים קטנים יכולה להגיע גם אם היא לא מוגדרת ככזאת. במקרים רבים תוכלו פשוט לפנות לבנק שלכם, לבנק אחר או לספק אשראי חוץ בנקאי כלשהו, ולבקש הלוואה בתנאים נוחים, ובמקרים רבים זה גם יספק אתכם ויאפשר לכם להרים את העסק על הרגליים ולהמשיך הלאה. אם אתם לא מצליחים לקבל הלוואה טובה בערוץ ראשוני זה, או אם אתם רוצים בכל מקרה לפנות לערוצים אלטרנטיביים, תוכלו לפנות לכמה וכמה ערוצים המעורבים בתחום של עזרה לעסקים קטנים ובכלל זה איגודים מקצועיים כמו לשכת המסחר, קרנות סיוע לעסקים קטנים, הקרן להלוואות בערבות מדינה ואפילו קרן פועלים לעסקים קטנים. כל אחד מן הגורמים האלה יכול להעמיד לרשותכם את ההון הנדרש לכם כדי להציל את העסק ולהמשיך קדימה, ואתם רק צריכים לבצע את הפנייה אליהם בצורה נכונה ואפקטיבית.

איך פונים ואיך משיגים את העזרה?

כמובן שהתשובה על שאלה זו משתנה בהתאם לערוץ אליו אתם פונים, ואם אתם רוצים להבטיח שאתם גם פונים לכל הערוצים הרלוונטיים וגם עושים את הפנייה אליהם בצורה הנכונה, כדאי להיעזר בגורם מקצועי כדוגמת מרכז הלוואות בערבות מדינה. דרך המרכז תוכלו לפנות לשורה של גורמים לרבות הקרן להלוואות בערבות מדינה שמעמידה את ערבות המדינה על ההלוואה שלכם ומאפשרת לכם לקבל הלוואה בתנאים מצוינים שאולי לא הייתם יכולים לקבל ללא אותה ערבות. דרך המרכז תוכלו לפנות גם לקרן פועלים לעסקים קטנים שמציעה תנאים דומים מאוד לקרן בערבות מדינה ואף טובים יותר, וכן תוכלו לפנות לעוד שורה של ספקי אשראי חוץ בנקאיים, לרבות איגודים מקצועיים, חברות מימון וליסינג, קרנות השקעה, קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד.

מול כל גורם כזה מתקיימת פרוצדורה שונה של הגשת בקשת עזרה לעסקים קטנים ומרכז הלוואות בערבות מדינה מבצע למעשה את כל הפניות הנדרשות עבורכם וגם מבצע השוואה בין התנאים ובין הריביות המוצעות על ידי כל אחד ואחד מהם.