משכנתא – ההלוואה החשובה מכולן

כל אדם צריך ורוצה קורת גג שתעניק לו ולמשפחתו ביטחון אישי ומקום לבנות בו תא משפחתי. לעתים הורים אף ירצו שיהיה להם בית להוריש בלכתם. מפני שלרוב הישראלים אין מאות אלפי שקלים (או מיליונים אחדים) נזילים כדי לרכוש בית, הרוב נוטלים משכנתא.

לרוב, המשכנתא תהיה ההלוואה הכי גדולה והכי משמעותית שאדם (או זוג) ייקח בחייו. משכנתא היא הלוואה מהבנק לצורך רכישת בית, בדרך כלל, שההחזרים החודשיים עליה נפרסים על פני תקופה ארוכה, לעתים עשורים. כמו כן, הריבית על המשכנתא נמוכה יחסית מכיוון שהנכס שנקנה משועבד לבנק.

Mortgage Loan

למה חשוב לשים לב כאשר אתם לוקחים הלוואה לקניית בית?

בעת לקיחת משכנתא חשוב לבחון מספר דברים. הדבר הראשון שיש לבחון הוא מסלול המשכנתא, שיקבע את הריבית שתשלמו בכל חודש. סכום ההחזר יהיה תלוי גם במספר השנים עליהן תתפרס הלוואת המשכנתא, במחיר הבית כמובן ובהון הראשוני שתביאו איתכם. חשוב לציין שמלבד הבדיקות שאתם תערכו, הבנקים מחויבים על ידי בנק ישראל לבחון את הכנסתכם. מן הסתם, הבנק ירצה להיות בטוח שאתם מסוגלים להחזיר את הלוואה. 

כל עולם המשכנתאות עלול להיות מאוד מאיים, גם בגלל שמדובר בהלוואה של סכום כסף גדול ומערכת יחסים ארוכה מאוד עם הבנק וגם בגלל שכל נושא הריביות עלול להיות מאוד מאיים ומבלבל.

מדוע כדאי לי לקחת הלוואה בעזרת חברה המתמחה בייעוץ ללקיחת הלוואות?

בשל העובדה שמדובר בהלוואה משמעותית ומורכבת, רבים, בצדק, בוחרים להיוועץ במומחים ויועצים טרם נטילת המשכנתא. חברה כמו B1 מתמחה בייעוץ ותיווך בין לקוחותיה לבנקים. החברה בנתה לעצמה שם בשל יכולתה להשיג ללקוחותיה את המשכנתא המתאימה להם ביותר, וזאת לאחר ניתוח מצבו הכלכלי של שלקוח והמסלולים השונים שמציעים הבנקים. חברה כמו B1, לעומת יועצי המשכנתאות של הבנקים, היא חברה שעובדת עבורכם וקבלת שירות ממנה משמעה הוזלה של המשכנתא. 

חשוב לציין שמשכנתא ניתן לקחת גם למטרת עסקים או לטובת רכישת דירה שנייה.

אז אם אתם זוג צעיר או יחידים המעוניינים ברכישת בית, אפילו לפני שיש שהשגתם הון ראשוני, השאירו פרטים ונלווה אתכם עד לחתימה הסופית על הטפסים. בהצלחה.