כמה הון עצמי נדרש לדירה ראשונה

עומדים לפני קניית דירה ראשונה? מזל טוב! מדובר בהחלט באירוע מרגש ומשמעותי. מעוניינים לדעת איך מתנהל כל תהליך המשכנתא וכמה הון עצמי נדרש מכם לשם כך? המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר בכל מה שקשור להון עצמי לצורך רכישת דירה ראשונה

 

מה זה הון עצמי?

משכנתא נועדה, כדי לאפשר לכם לשלם על הדירה אותה אתם עומדים לקנות, גם אם אין ברשותכם את כל ההון הנדרש לשם כך. ההון העצמי, הוא החלק אתו אתם נדרשים להגיע לצורך קבלה של המשכנתא על יתרת התשלום הנדרשת, כאשר סכום המשכנתא שמוענק על ידי הבנק, נקרא בעגה מקצועית: אחוז המימון.

 

כמה הון עצמי נדרש לקניית דירה ראשונה?

נכון לשנת 2023, ההון העצמי שנדרש לצורך קניית דירה ראשונה, עומד על 25% משווי ערך הדירה. מה שאומר, שאתם יכולים לקבל משכנתא לצורך קניית הדירה, על גובה של 75% משווי ערך הדירה, אך זאת רק בתנאי שיש לכם את ההון הראשוני, שהוא מהווה תנאי בסיס לכל התהליך של קבלת המשכנתא וקביעת אחוזי מימון.

 

איך נקבע שווי הדירה שלכם?

כיוון שההון העצמי, ,כמו גם אחוזי המימון נקבעים כנגזרת מערך שווי הדירה, חייב להיות שיערוך מדויק של שווי הדירה. הערכת שווי הדירה מתבצעת על ידי שמאי מוסמך, שבודק את שווי ערך הדירה בשוק, ועל פי הערכתו הסופית נקבעים כלל האחוזים שגם משפיעים ישירות על גובה הסכום שנדרש לכם לצורך ההון העצמי.

 

ואם אין לכם הון עצמי?

ומי שאין לו הון עצמי לצורך קבלת המשכנתא? האם נגזר עליו להישאר ללא דיור כלל? השוק מציע פתרונות רבים ומגוונים,, לצורך השגת ההון העצמי בדרכים עקיפות. בין הדרכים המומלצות ניתן למצוא הלוואה חוץ בנקאית, שאינה מיועדת למשכנתא, אלא נטו לצורך ההון העצמי, שיאפשר לקבל מן הבנק את המשכנתא.

 

משכנתא לוקחים רק דרך KAR-KA!

חברת KAR-KA מעמידה לרשותכם צוות של יועצי משכנתאות מנוסים, אשר יסייעו לכם בקבלת משכנתא בתנאים הכי נוחים שיש! היועצים ייצרו עבורכם תמהיל משכנתא מותאם אישית שיאפשר לכם לקבל משכנתא בכל מצב, במקביל להחזר חודשי שתוכלו לעמוד בו בכבוד.

סיכום

ההון העצמי שנדרש מכם לרכישת דירה, עומד על כ25% משווי ערך הדירה שנקבע על ידי שמנאי. במקרים בהם אין ברשותכם את ההון העצמי, תמיד יש דרך להשיג אותו בדרכים אלטרנטיביות, כאשר לאורך כל התהליך, מומלץ להתייעץ ולקבל סיוע מאת יועצי המשכנתאות המקצועיים מבית אתר KAR-KA שיכוונו אתכם למשכנתא המושלמת בשבילכם.