כיצד תבחרו רואה חשבון?

רואה חשבון ויועצי מס הם בעלי מקצוע אשר רשאים על פי החוק להעניק שירות של ייצוג של עסקים וכן עצמאים מול רשויות המס. חשוב מאוד לדעת כי כאשר מדובר על חברה בע"מ, הרי שהיא נדרשת לקבל שירותי ביקורת וכן עריכת דוחות כספיים מרואה חשבון בלבד.

כאשר מדובר על עצמאיים המוגדרים כעוסק מורשה או עוסק פטור, ניתן לבחור ולקבל שירותים מאנשי המקצוע השונים, כל אחד בהתאם לצרכיו. באופן תאורטי רואה חשבון חייב להיות איש מקצוע בעל ידע רחב היקף בתחום שלו וכן הוא חייב להיות מוסמך בהתאם לדרישות השכלה גבוהה ותקופת התמחות ארוכה לעסוק בתחום. כלומר, לרואה חשבון חייב להיות רישיון לעסוק בתחום כאשר את הרישיון עליו לקבל בהתאם לדרישות שונות. אין להקל ראש בבחירת רואה חשבון.

 

כיצד בוחרים רואה חשבון?

כיום ניתן למצוא לא מעט רואי חשבון בשוק ועל כן, בחירת רואה חשבון איננה מהווה דבר פשוט. לא כדאי לבחור כל רואה חשבון באשר הוא במידה ויש לכם צורך בשירותיו וחשוב ביותר לערוך חיפוש יסודי אחר רואה החשבון שמתאים לכם. כך לדוגמא: אם אתם מחפשים רואי חשבון בפתח תקווה, כדאי שתעשו כמה דברים בכדי לבחור אותו בצורה נכונה: ראשיית כל, כדאי מאוד שתאספו המלצות אודות רואי חשבון מחברים, קרובי משפחה, קולגות למקצוע, ספקים, לקוחות ועוד. רואה חשבון מוצלח ומקצועי הוא רואה חשבון שיש לו לא מעט המלצות. מעבר לכך, כדאי ביותר לפגוש כמה רואי חשבון באופן עצמאי ולתהות על קנקנם. חשוב מאוד שתרגישו שאתם יכולים לסמוך על רואה החשבון, שהוא אמין ומקצועי והוא יעניק לכם את השירות הטוב ביותר.

כמובן שחשוב מאוד לשים דגש על שיקולים נוספים הנוגעים לרואה חשבון ובמיוחד כאשר מדובר על התקשרות ארוכת טווח עימו.

 

קריטריונים חשובים ביותר לבחירת רואה חשבון?

מעבר לקריטריונים הנוגעים להמלצות על רואי חשבון ומפגש עימו, חשוב שתכירו את הקריטריונים החשובים לבחירת רואה חשבון. חשוב שתבינו כי התקשרות עם רואה חשבון היא ארוכת טווח ועל כן חשוב ביותר לבחור באיש מקצוע שצורת העבודה שלו תואמת לצרכים של העסק שלכם. אם אתם מקיימים את הקשרים העסקיים שלכם במיקום ספציפי, כדאי שתבחרו ברואה חשבון זמין ומקצועי אשר קרוב אליכם. אם אתם מציעים שירותים מקוונים, אתם בוודאי יכולים גם לבחור ברואה חשבון המצוי בכל מקום שיסייע לכם שכן, אין מיקום פיזי מדויק לעסק שלכם. כמובן שכדאי מאוד לבחור רואה חשבון שנגיש וזמין ללקוחות שלו הן במייל, הן בטלפון ועוד. המקצועיות של רואה החשבון היא דבר חשוב ביותר. לא כדאי לבחור רואה חשבון שרק מתחיל בתחום, אלא באחד שידוע שיש לו ותק וניסיון רבים שמקנים לו מקצועיות ויכולת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל סוג של עסק או חברה מבחינת הדרישות שלהם.

אם אתם מחפשים את רואה החשבון הטוב ביותר עבורכם, כדאי מאוד שתחפשו אותו באמצעות טופר – אתר רק לעסקים מומלצים.