הלוואות לכל מטרה – מה הרעיון ואיך זה יכול לעזור לנו?

בדרך כלל, אנחנו מתנהלים מבחינה כלכלית על פי ההכנסות שעומדות לרשותנו. אנחנו מתאימים את ההוצאות להכנסות, בתקווה לא להגיע למצב בו אנחנו יוצרים מינוס בחשבון ומושכים אותו לאורך זמן. כך אנחנו שומרים על מצב מאוזן מבחינה כלכלית, פחות או יותר.

ישנם מצבים בהם אנחנו נדרשים להוצאה משמעותית יותר. זה קורה כאשר אנחנו רוצים לבצע פעולה מסוימת או שאנחנו נאלצים לבצע אותה מסיבה כזו או אחרת. אז עלינו לתכנן כיצד להתנהל מבחינה כלכלית בצורה נכונה, באופן שימנע מאיתנו את הצורך להגיע למצב של מינוס בחשבון, מה שיכול לגבות מאיתנו עמלות גבוהות ומגבלות שונות, או מצבים אחרים, כמו למשל, לפתוח חסכונות על מנת שנוכל לעמוד בתשלומים הצפויים לנו.

הפתרון עבורנו בהרבה מאוד מקרים יכול להיות "הלוואות לכל מטרה". מדובר על סוג הלוואות אשר הפך פופולארי מאוד עם השנים ולא מעט חברות וגופים, בנקאיים וחוץ בנקאיים, מציעים לנו אפשרות לקבל אותן בתנאים מאוד טובים. אנחנו רק צריכים להחליט לאיזו מטרה נשתמש בהלוואה וכמובן מה יהיה הסכום אותו נבקש לשם כך.

 

מה זו הלוואה לכל מטרה וכיצד היא יכולה לשרת אותנו?

הלוואה לכל מטרה, זו הלוואה שאפשר לקבל בתנאים שונים וניתן לעשות בה שימושים שונים ללא מגבלות מסוימות. זאת לא הלוואה שמיועדת לעניין ספציפי אלא אנחנו יכולים להשתמש בכסף לצרכים שונים. למשל, אנחנו יכולים להשתמש בכסף לצורך נסיעה לחו"ל, לימודים, לצורך רכישת מכשירים חשמליים מסוימים, שיפוצים, ועוד שורה ארוכה של דברים שאנחנו צריכים או רוצים.

באופן טבעי, לא בכל מצב אנחנו נרצה לקחת הלוואה לכל מטרה. ישנם מקרים בהם אנחנו נעדיף להשתמש באופציות אחרות שעומדות לרשותנו. יחד עם זאת, כפי שנוכל לראות מיד, אופציה זו משרתת אותנו הרבה יותר מאשר אופציות אחרות, ולו בגלל העובדה שהיא מאפשרת לנו לקבל את הסכום הכסף שאנחנו צריכים בדיוק בשביל לבצע את הרכישה הנדרשת, בלי להיות בלחץ מבחינה כלכלית.

 

למה משתלם לקחת הלוואה לכל מטרה?

נניח ואנחנו רוצים לארגן אירוע משפחתי ולשם כך אנחנו צריכים סכום של 100 אלף שקל. אם יש לנו את הכסף באופן זמין ונגיש, אז אין בעיה. לרוב האנשים אין את האופציה הזאת, לכן הפתרונות האפשריים מבחינתם הוא לשבור תוכנית חסכון או לקחת הלוואה.

הרבה יותר נכון לקחת הלוואה, למרות שמשלמים עליה ריבית, מאחר ותקופת ההחזרה יכולה להתחלק על פני מספר חודשים, עד כדי כך שזה יכול להגיע לשנה-שנתיים. כך בזמן שאנחנו מחזירים בכל חודש סכום פעוט מההלוואה, עדיין נוכל להפקיד כסף לתוכנית החסכון שלנו ולא נאבד אותה.

בטווח הרחוק, זה הרבה יותר משתלם לקחת הלוואה ולא להשתמש בכסף שעומד לרשותנו, מאחר וייתכן מאוד שאם נעשה בו שימוש, לא נוכל למלא את החלל בעתיד.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל"