הלוואות לעסקים בינוניים

הלוואות לעסקים בינוניים זה יפה, אבל מרבית בעלי העסקים הבינוניים אולי לא יודעים בכלל האם הם עסקים בינוניים. הם בעצמם יכולים לחשוב שהם דווקא קטנים ביחס למתחרים שלהם בשוק או שהם גדולים מאוד ומצליחים מאוד כפי שכל בעל עסק אוהב להרגיש. בהתאם לכך, חשוב מאוד להגדיר את הדברים בצורה מספרית על פי מחזור ההכנסות של העסק ומסתבר שלא תמיד זה פשוט כל כך. האם יש בכלל משמעות לכך שאתם עסק בינוני כאשר אתם ניגשים למשימה של בקשת הלוואה לעסק? מהיכן אפשר להשיג הלוואות לעסקים בינוניים בתנאים טובים? המומחים של מרכז הלוואות בערבות מדינה נותנים לכם את התשובות, ממש פה בשורות הבאות.

אז מה זה עסק בינוני?

לפני שהולכים לבקש הלוואות לעסקים בינוניים כדאי להבין תחילה מהו עסק בינוני. ובכן, עסק בינוני יכול להיות מוגדר הן על פי מספר העובדים והן על פי מחזור העסקים השנתי. למרבה הצער, או אולי השמחה, אין הגדרה אחת שנכונה לכל המקרים וישנם היבטים שונים שבהם ייחשב עסק מסוים כעסק בינוני ובהיבטים אחרים הוא ייחשב לעסק קטן או גדול. ככלל, נהוג להגדיר עסקים בינוניים כעסקים שמספר העובדים בהם הוא בין 50 ל-250 עובדים או שמחזור העסקים שלהם עומד על 5-15 מיליון ש"ח. יחד עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם עסק בינוני מוגדר גם כעסק שמחזור העסקים שלו הוא עד 100 מיליון ש"ח והדוגמא המובהקת לכך היא הדוגמא של הלוואות לעסקים בינוניים דרך הקרן להלוואות בערבות מדינה.

ראו גם: הלוואה לעסקים קטנים – הכיצד?

הלוואות לעסקים בינוניים – איפה לוקחים אותן?

עסק בינוני יכול לקחת את ההלוואות שלו בדיוק באותם מקומות ומאותם ספקי אשראי שמהם לוקחים הלוואות גם עסקים קטנים או גדולים. לעסק בינוני ישנן אפשרויות מימון נוספות כמו צירוף שותפים ומשקיעים, אבל אם הוחלט כי גיוס ההון הנדרש יתבצע באמצעות נטילת אשראי, אז את האשראי הנדרש יכולים עסקים בינוניים לגייס בדיוק מאותם מקורות שבהם מגייסים עסקים קטנים את האשראי שלהם. יחד עם זאת, יש הבדלים שונים שכדאי להכיר. כך למשל, עסק קטן בבעלות פרטיות יכול ליהנות גם מהאפשרות של נטילת הלוואה מקרן הפנסיה או קופת הגמל של בעל העסק. לעומת זאת, בעסק בינוני שלרוב מנוהל על ידי מספר שותפים וגם זקוק להון רב יותר, אפשרות זו הופכת לבלתי רלוונטית. פרט לכך: בנקים, חברות מימון, חברות השקעה, חברות כרטיסי אשראי – כל אלה יכולים לספק הלוואות לעסקים בינוניים.

הלוואות בערבות מדינה והלוואות מקרן פועלים

שני מקורות מעניינים שאותם אתם רוצים לבחון בחיפוש אחר הלוואות לעסקים בינוניים הם הקרן להלוואות בערבות מדינה וקרן פועלים לעסקים. הקרן להלוואות בערבות מדינה פתוחה בהגדרה לעסקים קטנים ובינוניים המוגדרים כעסקים שמחזור העסקים השנתי שלהם הוא עד 100 מיליון ש"ח. לעומתה, קרן פועלים לעסקים מיועדת לפנות לעסקים קטנים בלבד, ואלו מוגדרים כעסקים שמחזור העסקים השנתי שלהם הוא עד 25 מיליון ש"ח. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, להגדרות אלה אין שום משמעות. מה שחשוב הוא שאתם עומדים בקריטריונים של הקרנות לצורך קבלת הלוואות לעסקים בינוניים, ולא משנה אם אתם באמת מוגדרים ככאלה או לא.

מרכז הלוואות בערבות מדינה יכול לסייע לכם לגייס את ההון לעסק שלכם, קטן, בינוני או גדול, ולעשות זאת בצורה כזאת שתבטיח גיוס של כל ההון לו אתם זקוקים, בתנאים הטובים ביותר ובריבית הנמוכה ביותר שניתן למצוא במשק בכל רגע נתון, לרבות פנייה לקרנות השונות הפונות למגזר העסקי בישראל.

להשארת פרטים לייעוץ והלוואות

מלאו את הפרטים ויועץ מומחה מטעמינו ישמח לסייע לכם :)

מאמרים שהגולשים שלנו אוהבים: