הלוואות בריבית נמוכה

ללא ספק, הנתון החשוב ביותר שעל פיו צריך לקבל החלטה על נטילת הלוואה הוא נתון הריבית על ההלוואה. שיעור הריבית שחל על ההלוואה הוא שקובע את עלות ההלוואה ללווה והוא משפיע על גובה ההחזרים החודשיים ועל סך הסכום שתחזירו לספק האשראי לעומת קרן ההלוואה. השאלה היא איך אפשר למצוא הלוואות בריבית נמוכה והאם בכלל ישנן כאלה. האם יש אפשרות כזאת ששניים שלושה בנקים הציעו לכם הלוואה בריבית מסוימת, אבל היכן שהוא בשוק האשראי יש אופציות זולות הרבה יותר, שהבנקים בונים על זה שאינכם מכירים אותן? ובכן, התשובה היא בהחלט כן ובשורות הבאות יספרו לכם עליהן המומחים של מרכז הלוואות בערבות מדינה.

כיצד נקבעת הריבית על הלוואה?

העסק המרכזי והחשוב ביותר לכל בנק הוא האשראי. את הרווח המרכזי שלו מייצר הבנק באמצעות מתן הלוואות לציבור ויצירת רווח מהריבית על ההלוואות. ריבית זו נקבעת על ידי הבנק כרצונו ולצורך העניין, יכול הבנק לקבוע ריבית של 1% או של 80% בהתאם לרווח שהוא מעוניין לייצר על ההלוואה. מאחר וישנם חוקים המגבילים את הבנקים ומכיוון שיש תחרות בשוק, הריבית בפועל נותרת ברף הנמוך של אחוזים בודדים עד 15% פחות או יותר למרבית ההלוואות. כמה בדיוק תהיה הריבית על כל הלוואה? את זה קובע הבנק בהתאם לרמת הסיכון בהלוואה באמצעות חישובים אקטואריים שונים שהוא מבצע על בסיס שוטף.

כאשר אתם ניגשים לבנק בכדי לבקש הלוואה, הבנק בוחן את רקורד האשראי שלכם, האם אתם בדרך כלל עומדים בהתחייבויות שלכם, האם יש לו ניסיון טוב או רע איתכם, האם אתם במצב כלכלי סביר או קשה, האם המטרה שלשמה אתם לוקחים את ההלוואה יכולה לסכן את היכולת שלכם להחזיר אותה וכן הלאה. את כל אלה משקלל הבנק ובהתאם לכך קובע את שיעור הריבית על ההלוואה. ככל שהסיכון גבוה יותר כך תהיה הריבית על ההלוואה גבוהה יותר, ולהיפך. מן הסתם, הבנק תמיד ינקוב בריבית גבוהה יותר מאשר זו שהוא יכול להרשות לעצמו, מכיוון שהוא ירצה להרוויח כמה שיותר. זאת אומרת שגם אם הוא יכול להציע לכם את ההלוואה בריבית של 5%, הוא יציע לכם אותה בריבית של 10% למשל, בתקווה שתסכימו לכך והוא יוכל להרוויח יותר.

יחד עם זאת, לכם יש תמיד את האפשרות לפנות לעוד המון ספקי אשראי, לרבות בנקים אחרים, חברות כרטיסי אשראי, חברות מימון, הלוואות בערבות מדינה וכן הלאה, וזה בדיוק מה שאתם רוצים לעשות אם אתם מחפשים הלוואות בריבית נמוכה. הריבית הנמוכה לא תוצע לכם מרצונם הטוב של ספקי האשראי, אלא רק אם תעשו את הפעולות הנדרשות בכדי להתמקח על הריבית ולבחור את ספק האשראי שאכן מציע לכם את הריבית הנמוכה ביותר.

ראו גם: מה זה הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואות בערבות מדינה

אחד מסוגי ההלוואות שמאפשר מתן הלוואות בריבית נמוכה הוא הלוואות בערבות מדינה. המדובר בהלוואות שהמדינה מוכנה לערוב לכך שהלווה יחזיר אותן, ואם לא יחזיר אותן, היא תיקח את ההחזר על עצמה ולאחר מכן תתמודד עם הלווה בעצמה. המשמעות היא שבערבות זו, מסירה המדינה את עיקר הסיכון מהבנק והופכת עבורו את ההלוואה להלוואה שהיא כמעט נטולת סיכון. במצב זה יכול הבנק להציע את ההלוואה בריבית נמוכה מאוד שתשקף את הסיכון הנמוך שבהלוואה. ואכן, הלוואות בערבות מדינה ניתנות בדרך כלל בריבית נמוכה יחסית לריבית במשק ויחד עם זאת, המדינה אינה מגבילה את הבנק בגובה הריבית שהוא יכול לגבות, ולכן גם בהלוואות אלה יציע לכם הבנק תחילה ריבית גבוהה יותר ממה שהוא יכול להציע, מה שמחייב אתכם לבדוק בבנקים נוספים שמציעים הלוואות בערבות מדינה, בכדי שתוכלו להתמקח על גובה הריבית ולהשיג את הריבית הנמוכה ביותר האפשרית.

הלוואות בריבית נמוכה לכל עסק

גם על ידי גופים חוץ בנקאיים רבים אחרים ובחלקם תוכלו ליהנות מריביות נמוכות מאוד. כך למשל, אם אתם שייכים לאיגוד מקצועי כלשהו (למשל, חקלאים שחברים במועצת הצמחים), תוכלו לבקש הלוואה מהאיגוד, לעיתים בריבית אפסית. אם יש לכם קרן פנסיה או קופת גמל, תוכלו לפנות לקרן ולברר לגבי האפשרות של לקיחת הלוואה על חשבון הקרן שלכם, והלוואה זאת היא בריבית נמוכה מאוד בדרך כלל.

בשנה האחרונה נעשתה רפורמה רחבה בשוק ההון, שנועדה לאפשר לכל ספק אשראי לקבל את כל המידע על מבקש ההלוואה, מידע שהיה זמין עד אז רק לבנקים. המשמעות היא שכיום גם חברת מימון פרטית יכולה לבדוק את כל המידע על הלווה ולהגדיר את רמת הסיכון על ההלוואה בצורה ברורה, מה שמאפשר לה להתאים לכל לקוח את ההלוואה עם הריבית המתאימה לו, ולא לגבות ריבית גבוהה לכולם. בהתאם לכך, הלוואות בריבית נמוכה ניתן לקחת היום גם בשוק החוץ בנקאי כמו חברות כרטיסי אשראי, חברות מימון וכדומה.

הריבית הנמוכה ביותר בשוק

בכל מקרה, אם אתם מחפשים הלוואות בריבית נמוכה ורוצים להבטיח שאתם לוקחים את ההלוואה הדרושה לכם בריבית הנמוכה ביותר, הדבר הנכון ביותר לעשות מבחינתכם הוא לפנות לגורם מקצועי כדוגמת מרכז הלוואות בערבות מדינה, שיכול לבצע עבורכם בדיקה שיטתית של השוק כולו, כולל ערוצים בנקאיים וחוץ בנקאיים, לבנות עבורכם תיק הלוואות שיבטיח לכם את התנאים הטובים ביותר בריבית הנמוכה ביותר ויאפשר לכם לגייס את כל ההון הדרוש לכם ולשלם עבורו את המחיר הנמוך ביותר. ליכולת להגיע לכל ספקי האשראי, להשוות ביניהם בצורה שיטתית ולדעת גם על מה אפשר להתמקח ואיך להתמקח יש השלכות ישירות על העלות הכוללת שתשלמו עבור ההלוואה שתיקחו באמצעות הריבית. בדיוק מהסיבה הזאת, כשאתם מחפשים הלוואות בריבית נמוכה, כדאי לפנות למרכז הלוואות בערבות מדינה.

יכול לעניין אותך גם: הלוואה לעסקים קטנים