הלוואה ללקוחות כל הבנקים

לא משנה באיזה בנק אתם, כיום אתם יכולים לקחת הלוואה מאינספור ספקי אשראי, חלקם בנקים אחרים שמעולם לא עבדתם איתם וחלקם נמצאים בכלל מחוץ למערכת הבנקאית. המונח הלוואה ללקוחות כל הבנקים הוא מונח שאפשר לראות היום כמעט בכל חומר שיווקי, בכל פרסומת ובכל מודעה של בנקים וספקי אשראי. מה זה בדיוק אומר? האם זה בהכרח אומר שמדובר בהלוואה בתנאים פחות טובים? האם מדובר בגורמים מורשים? האם גם הלוואות בערבות מדינה נכללות בקטגוריה של הלוואה ללקוחות כל הבנקים? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של מרכז הלוואות בערבות מדינה.

מה זה בדיוק הלוואה ללקוחות כל הבנקים?

כשמה כן היא, הלוואה ללקוחות כל הבנקים היא הלוואה שמוצעת על ידי ספק אשראי ללקוחות כל הבנקים, לרבות בנק הדואר. נשאלת השאלה מדוע מוצעת ההלוואה רק ללקוחות כל הבנקים ולא לכלל הציבור, לרבות אנשים שכלל אינם מנהלים חשבון בנק בישראל? ובכן, התשובה היא שכמעט ולא קיים אזרח ישראלי שלא מנהל חשבון בנק כלשהו בבנק כלשהו בישראל, אבל זה החלק הפחות חשוב. מה שיותר חשוב הוא שמתן אשראי הוא תחום נושא סיכון רב והדרך היחידה שיש לספק האשראי למתן את הסיכון הזה הוא מידע אודות הלווה הפוטנציאלי שמבקש הלוואה. מידע זה נשען בדרך כלל על רקורד של הפעילות הבנקאית שלנו לאורך השנים, רקורד שנשמר על ידי הבנק בו אנו מנהלים את החשבון, וכיום זמין לכל ספקי האשראי על פי דרישה.

למעשה, אנשים שלא מנהלים חשבון בנק הם כמו סיפור מסתורי ובלתי ידוע, שלא ניתן לדעת לגביהם כלום. לא ניתן לדעת האם הם לקחו בעבר הלוואות, האם הם עמדו בהחזרים כנדרש, האם היו להם נטיות לאחר בתשלום ההחזרים והאם הם בכלל החזירו את ההלוואה בסופו של דבר. לא ניתן גם להעריך את מצבם הכלכלי, שכן אין שום תיעוד על מצבם זה. בהתאם לכך, ספקי אשראי מציעים את האפשרות של הלוואה ללקוחות כל הבנקים כדי להבטיח שהם יוכלו להשיג את המידע הנדרש עבור כל לווה פוטנציאלי, לבחון את רמת הסיכון האופיינית לו ובהתאם לכך להחליט א' האם לתת לו בכלל הלוואה וב' מהו גובה הריבית ומה הם תנאי ההלוואה שיסייעו במזעור הסיכון הזה עד כמה שניתן.

ראו גם: מה זה קרן בערבות מדינה?

האם מדובר בהלוואה בתנאים מועדפים או להיפך?

התפיסה הרווחת היא שהלוואה נכון יותר לקחת בסניף הבנק בו אתם מנהלים את חשבון העו"ש שלכם, שכן זה הסניף שבו מכירים אתכם ויודעים מי אתם. אלא שברובם המכריע של המקרים, אף אחד לא באמת מכיר אתכם ואתם רק עוד מספר חשבון שאת כל מה שיודעים עליכם הפקידים, הם יודעים ממה שהם קוראים על גבי מסך המחשב. ישנם אכן לקוחות, בעיקר עסקיים, שיוצרים מערכות יחסים אישיות עם פקידים בבנק ויחסים אלה בהחלט יכולים לסייע להם בקבלת הלוואות בתנאים נוחים. יחד עם זאת, גם לכך יש גבול המה גם שזה נכון רק לאחוז קטן מאוד מלקוחות כל סניף. הנחה נוספת שהייתה נכונה עד לפני שנים ספורות היא שרק הבנק שלכם מכיר את ההתנהלות הפיננסית שלכם לאורך השנים ולכן רק הוא יכול להעריך את רמת הסיכון הכרוכה בהעמדת הלוואה עבורכם. העניין הוא שבשנים האחרונות חלה רפורמה משמעותית בשוק ההון, שמחייבת את הבנקים לפתוח ולפרוש את כל המידע שעומד לרשותם על לקוחותיהם, אל מול ספקי אשראי אחרים, בנקאיים או חוץ בנקאיים, כדי שגם הם יוכלו להעריך נכונה את רמת הסיכון של כל הלוואה עבור כל לקוח. בכך למעשה, התבטל היתרון היחיד, המה גם שהיה קטן למדי, בנטילת הלוואה בסניף הבנק שלכם ולא בבנק אחר או אצל ספק אשראי חוץ בנקאי אחר.

מדוע הלוואה ללקוחות כל הבנקים זה דבר טוב?

כאשר ישנו חופש של כל ספקי האשראי להציע הלוואות לכל הלקוחות, מתפתחת למעשה תחרות משוכללת ברמה הגבוהה ביותר. כל לקוח יכול לבחור היכן הוא רוצה לקחת את ההלוואה שלו ללא כל מגבלה, וכל בנק יכול לפנות לכל הציבור ללא כל מגבלה. זה אומר שאתם יכולים לפנות לכמה וכמה בנקים וספקי אשראי חוץ בנקאיים בכדי לקבל הצעה להלוואה בתנאים נוחים, וגם הבנקים וספקי האשראי החוץ בנקאיים יכולים לפנות אליכם עם הצעות שונות בניסיון לשכנע אתכם לבחור בהם. מן הסתם, המדובר בתהליך שלא פשוט לבצע אותו אם אינכם מורגלים בו ולכן כדאי להיעזר בשירותים של גורמים מקצועיים כדוגמת מרכז הלוואות בערבות מדינה, שיכול לבצע עבורכם את כל תהליך הבדיקה של השוק ולבנות עבורכם תיק הלוואות בתנאים הטובים ביותר שיודע השוק להציע לכם בכל רגע נתון.

האם הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה ללקוחות כל הבנקים?

התשובה היא בהחלט כן. הלוואה בערבות מדינה היא ערבות שניתנת על ההלוואה על ידי המדינה עצמה. לצורך כך, מקימה החברה קרן המנוהלת על ידי גורמים פרטיים מקצועיים ובה נרשמים הבנקים שזכו במכרז להשתתפות בתכנית. כל לקוח שמבקש הלוואה, ולא משנה לאיזה בנק הוא שייך או באיזה סניף בנק הוא מנהל את חשבון העו"ש שלו, יכול לפנות לאותם גורמים מקצועיים בבקשה להשתתף בתכנית ולקבל את ערבות המדינה על הלוואה שאותה הוא רוצה לקחת. במידה ותאושר לו הבקשה הוא יכול לפנות לכל אחד מהבנקים המשתתפים בתכנית ולבקשה הלוואה בתהליך רגיל, בריבית אטרקטיבית וללא צורך בהעמדת ערבים להלוואה, שכן המדינה היא הערבה הטובה ביותר שיכול כל בנק לבקש. גם במקרה זה, אם אתם רוצים למקסם את הסיכוי לקבל הלוואה בערבות מדינה ולהבטיח שההלוואה תינתן לכם בתנאים הטובים ביותר, תוכלו להיעזר במרכז הלוואות בערבות מדינה.

יכול לעניין אותך גם: מימון לעסקים קטנים