האם דירות בקרית גת הן קנייה חכמה?

כמו לא מעט ישובים ברחבי הארץ, קרית גת הוקמה כמעברה על-מנת לקלוט את גלי העלייה רחבי ההיקף לאחר קום המדינה. ב-1972 הישוב הצנוע הפך לעיר, ומאז הוא גדל באופן מתמיד, בין השאר הודות לקליטת עולים חדשים גם בהמשך – ובפרט עולים מברית המועצות לשעבר בעשור האחרון של המאה ה-20. נכון ל-2022 גרים בקרית גת כ-65,000 בני אדם והיא צפויה לצמוח באופן משמעותי בשנים הקרובות – ולכן דירות בקרית גת מעוררות סקרנות. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם להבין האם רכישת דירה בעיר זו אכן כדאית.

 

הסכם גג ב-2 מיליארד ₪ וגם התחדשות עירונית נרחבת

בקיץ 2022 פורסם כי משרד השיכון חתם על הסכם גג עם עיריית קרית גת לפיו יתווספו לעיר כ-10,000 יחידות דיור. הבנייה החדשה תתבצע בחלק המערבי של העיר, בסמוך לכביש 40, על פני שטח של למעלה מ-3,000 דונם. האזור החדש יכלול גם שטחי תעסוקה ומסחר וכן שטחים נוספים לתועלת הציבור.

גם במרכז העיר צפויה תנופת בנייה – על בסיס תוכנית פינוי-בינוי רחבת היקף. על-פי תוכנית זו, שאושרה בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור), ייבנו במרכז קרית גת (מתחם קוממיות ומתחם יסקי) מגדלים בני 9 עד 30 קומות ובהם בסך הכל קרוב ל-1,600 יחידות דיור (פי 14 ממספר יחידות הדירות הקיימות במתחם כיום). הבנייה החדשה צפויה לשדרג את האזור מכל הבחינות ולמשוך לעיר אוכלוסייה חזקה, ולכן כדאי לרכוש כבר היום דירות בקרית גת.

 

גישה נוחה למרכז הארץ וגם לדרום

המרחק בין קרית גת לתל אביב הוא בסך הכל 60 ק"מ (אם תרצו, נסיעה של פחות משעה ברכבת). גם לבאר שבע העיר קרובה יחסית – פחות מ-50 ק"מ. זהו כמובן יתרון משמעותי מפני שכל אלה שרוכשים דירות בקרית גת יכולים לבחור מקום עבודה בגזרה רחבה מאוד, כך שיש להם חופש בחירה מקסימלי.

 

כרמי גת – שכונה חדשה וחכמה

בחלק הצפוני של העיר צומחת שכונה חדשה ומרשימה במיוחד – כרמי גת. השכונה, שבה כ-7,500 יחידות דיור, הוקמה בעקבות הסכם הג הראשון בין ממשלת ישראל לבין הרשות המקומית, משנת 2013, וצפויה לכלול גם פארק רחב ידיים ומרכזי תרבות חדישים. מאפיין נוסף של השכונה החדשה והאטרקטיבית הוא מערכות חכמות – שמשולבות בתחנות האוטובוס בשכונה, במערכת התאורה, במערכות המים והביוב ועוד. כמו כן צפויה הקמת תחנת רכבת חדשה בסמוך לשכונה, כך שהגישה ממנה לרחבי הארץ תהיה נוחה.

 

דירות בקרית גת – מחיר נמוך, פוטנציאל גבוה

סיבה נוספת להמלצה על רכישת דירות בקרית גת היא רמת המחירים הנוחה, ובפרט ביחס למחירי הנדל"ן בגוש דן שכבר מהווים חומה בלתי עבירה עבור רבים. כשמשקללים בהחלטה גם את הפוטנציאל הגבוה של העיר, קל להבין מדוע רבים מתעניינים בקניית דירה בקרית גת, ומומלץ גם לכם לשקול לנצל את ההזדמנויות שמציעה העיר.

בידקו גם על דירות באשדוד