די להוצאות מיותרות – בחירת מערכת סליקה לעסק

בעבר, בעלי עסק היו עובדים בעיקר עם מזומן מול הלקוחות שלהם. לקוח שהיה מעוניין לרכוש מוצר או שירות כלשהו, נדרש להגיע לבית העסק עם הסכום הרלוונטי לתשלום על המוצר או השירות ולרכוש אותו באופן פיזי. כיום, כל עסק מבין שבכדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלו, הוא חייב לבחור מערכת סליקה איכותית, אשר תאפשר ללקוחות לשלם בכרטיס האשראי שלהם, לפרוס סכום של עסקה כלשהי לתשלומים, לדחות את התשלום על העסקה בחודש ועוד. עסק שאין לו מערכת סליקה כיום, הוא למעשה עסק שנשאר מאחור. עסק מעין זה ידחק לשוליים מול העסקים המתחרים בו, אשר בניגוד אליו יציעו אפשרות סליקה באשראי ללקוחותיהם, בגין רכישה שהם מבצעים.

מהי סליקה ומדוע היא מהווה דבר חשוב לכל עסק?

אם יש לכם עסק, אתם חייבים לבחור מערכת סליקה לעסקים, שתאפשר לכם לשדרג את העסק שלכם ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלו ולא משנה אם מדובר על עסק גדול או קטן. סליקה היא למעשה חיוב באמצעי תשלום שאינו מזומן, כאשר התשלום מתבצע בכרטיס אשראי. בתהליך סליקה ניתן למצוא חמישה שחקנים פעילים: מנפיק הכרטיס שהוא למעשה הגורם אשר הנפיק ללקוח את הכרטיס. הגורם המדובר מממן את העסקאות של הלקוח ומחייב אותו בגינן במועד הנקבע מראש בין הלקוח לבינו. המנפיק גם מקצה את האשראי בכרטיס ללקוח ואחראי על גביית התשלום בגין הפעילות שלו בכרטיס.

גורם נוסף הוא הסולק, שהוא למעשה חברת האשראי אשר מזכה את בית העסק בגין העסקאות שהלקוח ביצע באמצעות כרטיס האשראי שלו. את הכסף הסולק מקבל מהמנפיק אשר גבה את סכומי העסקאות ממחזיק הכרטיס. מעבר לכך, יש את שב"א שהם שירותים בנקאיים אוטומטיים שמהווים מרכז למיון עסקאות ואישורים אשר עוברים דרכם מכל בתי העסק והכספומטים בארץ או חברות האשראי והבנקים. כמובן שגורם נוסף הוא בית העסק אשר מכבד את כרטיס האשראי של העסק ומחזיק הכרטיס שהוא הלקוח שמעוניין לבצע סליקה של הכרטיס שלו בגין הרכישה של המוצר או השירות.

כיצד עובדת מערכת סליקה לעסק?

בעלי עסק רבים תוהים כיצד בעצם עובדת מערכת סליקה לעסק? ובכן, מערכת סליקה לעסקים הנבחרת בקפידה, מאפשרת לבעל העסק להעביר את כרטיס האשראי של הלקוח. כאשר הוא מעביר את כרטיס האשראי במערכת, מתחיל תהליך בהשתתפות חמשת הגורמים שהוזכרו לעיל שמטרתו היא להשלים את גביית התשלום. שלבי התהליך הם כאלה: הלקוח מבצע עסקה כלשהי מול בית העסק, תוכנית סליקה, מסוף או קופה בבית העסק משדרים את נתוני העסקה לחברת שב"א אשר משמשת כאמור כגורם מתווך בין בית העסק לבין הבנקים וחברות האשראי. הנתונים כמובן משודרים בצורה מאובטחת. לאחר ששב"א בודקת את העסקה מול מאגר הנתונים של כרטיסי האשראי אשר בבעלותה, היא תחליט האם לאשר את העסקה, לדחות אותה או שמא להעביר אותה לבדיקות נוספות בחברת כרטיסי האשראי. הנתונים השונים מועברים דרך חברת סליקה אל מנפיקת הכרטיס במטרה לוודא כי לא מתבצעת בכרטיס פעולה חריגה או אסורה כלשהי.

בשלב הבא בית העסק יקבל הודעה על אישור העסקה או דחיית העסק ובסוף יום העסקים כל העסקאות שבוצעו באמצעות מערכת סליקה בבית העסק ישודרו לשב"א על ידי חברת הסליקה והיא תשלח פקודות זיכוי לחברות האשראי שבהן יש לבית העסק חשבונות ובד בבד תשלח פקודות חיוב לחברות האשראי אשר הנפיקו ללקוחות את הכרטיסים. בסוף כל חודש או בכל מועד אחר שסוכם מראש, חברות האשראי מזכות את בתי העסק ומחייבות את חשבונות הבנק של הלקוחות בהתאם לעסקאות השונות שהם ביצעו במהלך החודש.

למה כדאי מערכת סליקה לכל עסק?

מערכת סליקה לעסקים היא ללא ספק דבר חשוב ביותר. להרבה אנשים כבר לא נוח להשתמש בכסף מזומן. השימוש בכרטיס אשראי הוא קל, נוח ומהיר יותר וכן, הוא מאפשר לבעל הכרטיס לבצע עסקאות שונות כגון: לחלק את סכום העסקה לתשלומים. עסק שאיננו מציע ללקוחות שלו את האופציה לשלם בכרטיס אשראי, יגרום להם לא פעם לחפש עסקים אחרים שכן מציעים את האופציה המדוברת.