ביטוח צד ג' – למה חשוב לרכוש אותו

בעלי רכבים רבים, בוחרים להסתפק היום ברכישת ביטוח חובה, בעוד שהם מעדיפים לחסוך בעלויות ולוותר על רכישת ביטוח צד ג'. לפעמים הטיעון הוא כלכלי, ולפעמים הטיעון הוא שאין צורך ברכיב זה.

ביטוח צד ג' הוא חלק חשוב בביטוח רכב. במידה ורכשתם ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' כבר כלול בתוכו. אם זה לא המצב, אזי מוטב להשקיע את הסכום הנדרש ולרכוש אותו. היום, בזכות כלים שונים, אפשר לבצע רכישה במחיר מוזל ללא שום בעיה.

ביטוח צד ג', נועד לכסות מקרים של פגיעה ברכוש של אחרים. למשל, אם נהג פוגע ברכב אחר, בין אם זה בזמן נסיעה ובין אם זה בזמן שהוא מחנה את רכבו (נניח במקרים בהם הרכב השני עומד במקום). כמו כן, הביטוח מכסה במקרים של פגיעה ברכוש אחר, דוגמא, אופניים, רהיטים, גדרות, שמשות של חנויות או בתים ועוד.

למעשה, הביטוח מכסה כל מקרה בו הנהג אחראי לפגיעה עם רכבו ברכוש של גורם אחר. אם ישנה פגיעה בגוף, לשם כך יש את הרכיב של ביטוח חובה אותו המדינה מחייבת לרכוש.

אסור לוותר על ביטוח צד ג'

גם הנהג הזהיר ביותר, עלול למצוא את עצמו גורם נזק, בטעות, לרכבים אחרים או לכל סוג רכוש אחר. ישנם מקרים בהם הדבר יכול להסתיים בין הנהג הפוגע לבעל הרכוש שנפגע, ללא התערבות של חברת ביטוח. אך ישנם מקרים בהם מדובר על עלויות גבוהות שעלולות להקשות על הנהג הפוגע לשלם בעצמו.

לדוגמא, אם מדובר על יום גשום, והרכב החליק על הכביש הרטוב, נכנס ללא כוונה בבית עסק וגרם לו נזק משמעותי. הנהג יצטרך לשלם על כך לבדו מכיסו. סביר להניח שזו תהיה הוצאה מאוד משמעותית עבורו ויהיה לו קשה לעמוד בה. ביטוח צד ג' יאפשר לו לכסות זאת.

ביטוח צד ג' מאפשר לנהגים להיות רגועים ושקטים יותר, שאם חס וחלילה קורה משהו באשמתם, אזי שחברת הביטוח תעמוד מאחוריהם ותדע לכסות את העלויות התביעה, מבלי שהם יצטרכו לשלם את מלוא הסכום. תנאי הפוליסה יקבעו באילו מקרים זה אפשרי, באילו סכומים מדובר והיבטים אחרים.

איך אפשר לחסוך בעלויות של רכישת ביטוח צד ג'

היום, בניגוד לעבר, ניתן לרכוש פוליסות ביטוח רכב ובפרט ביטוח צד ג', במחיר אטרקטיבי ובתנאים משתלמים. כל מה שצריך לעשות, להיכנס ל- Wobi, לבקש הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, לבחון אותi, להשוות ביניהן ואז לרכוש את הפוליסה המשתלמת ביותר, מבחינת תנאים ועלויות.

דרך ההצעות המתקבלות ב-Wobi, אפשר ללמוד ממה מורכבת פוליסת ביטוח צד ג', מה היא כוללת, על מה משלמים, מה התנאים, כמובן להשוות ביניהן ולרכוש את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבורנו.

ביטוח