איתור כספים קופת גמל

אין ספק שנושא הפנסיה והחסכונות הוא לא משהו שמובן לכולם. מושגים כמו תשואות, דמי ניהול, ריביות ועוד הם דבר שרבים מעדיפים לא להתעסק אתם יותר מדי, כי הם פשוט לא מבינים בהם מספיק.

אמנם, גם מי שנרתע מעיסוק בנושא, חייב לדעת שיכול להיות שמגיע לו הרבה כסף ששוכב בקופת גמל נידחת, והוא פשוט מוותר עליו.

אלי חרד מתכנן פיננסי מסביר שאין שום סיבה לוותר על כסף המגיע לכם בצדק, ישנה היום דרך פשוטה שהמדינה מעמידה עבור כל אדם בשביל שיוכל לבדוק האם יש לו חסכונות או ביטוחים שהוא לא מודע אליהם – אתר בשם הר הכסף.

 

למה שיהיה לי חיסכון שאני לא יודע עליו?

ישנם לא מעט סיבות שיכולות לגרום לכך שיש לכם קופת גמל או חיסכון אחר על שמכם שאתם פשוט לא יודעים עליו.

סיבה אחת שכיחה היא עזיבה של מקום עבודה, כאשר עוזבים מקום עבודה, ובמיוחד כזה שעבדתם בו זמן רב, נצבר עבורכם סכום כסף בקרן הפנסיה, שרבים פשוט שוכחים או לא מודעים לקיומו.

הכסף אשר מושקע באפיקים שונים, מניב במהלך השנים תשואות יפות, ויכול להגיע לסכומי כסף מכובדים מאוד. ישנם אנשים שמתבלבלים עם פיצויי הפיטורין וחושבים שזה הכסף המדובר, זה כמובן טעות, מדובר בכסף שהופרש מהמשכורת שלכם מדי חודש, ואין לו שום קשר לפיצויי הפיטורין.

 

אז כיצד אפשר לאתר את הכסף?

איתור כספים קופת גמל נעשה באמצעות אתר הכולל מנוע חיפוש משוכלל לאיתור של חסכונות פנסיוניים אבודים, וכן פוליסות ביטוח חיים וחשבונות בנק. האתר ששמו הר הכסף קל ופשוט לשימוש, וכל אחד יכול לבצע את החיפוש על עצמו בקלות. אמנם, לא תמיד יש לנו את הכלים או הזמן לשבת על התוצאות המופיעות שם, משום שפענוח התוצאות הוא מלאכה מעט יותר מורכבת, הכוללת לעיתים טלפונים לחברות ביטוח והבנה בנושאים פיננסים. במקרה כזה אפשר לפנות אל אחת מן החברות העוסקות באיתור כספים אשר תמורת תשלום תבצע עבורכם את החיפוש ותנגיש את תוצאות החיפוש בצורה ברורה.

 

כיצד מתבצע התהליך באתר הר הכסף?

התהליך כולל שלושה שלבים, כל מה שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים בצורה מדויקת ולעקוב אחר ההוראות. השלב הראשון – היכנסו לאתר הר הכסף ומלאו פרטים אישיים. בשלב השני –האתר יוצר קשר עם החברות שם יתכן שקיים קופת גמל על שמכם, הכוללות כספים שלא נתבעו. בשלב האחרון – מקבלים מהאתר דו"ח מפורט אשר מפרט כספים שאותרו על שמכם, ואת הדרך ליצור קשר בשביל לקבל אותם.