הלוואה לעסק קטן

עסקים קטנים הם חלק נכבד וגדול מהעסקים במשק. רוב העסקים במשק הינם עסקים קטנים. על מנת שעסק קטן ימשיך להתקיים כעסק במקום לשרוד או להיסגר הוא חייב הלוואה לעסק קטן. באמצעות הלוואה לעסק קטן ניתן להמשיך ולהתקיים בתור עסק ולהתפנות לפעילויות שונות כמו שיווק העסק, הגדלת הכנסות העסק ועוד במקום לחשוב מהיכן להשיג כסף על מנת להמשיך ולהתקיים.

מדוע עסקים קטנים צריכים הלוואה לעסק?

עסק קטן הוא עסק אשר נמצא בהקמה או בתחילת דרכו. על מנת שהעסק יוכל להמשיך ולהתקיים בתור עסק בין אם הוא הוקם או שהוא בתחילתו ואין עדיין הכנסות, חייבים לקחת הלוואה  לעסק קטן בין אם זה מהבנק או מגופים חוץ בנקאיים. ההלוואה עצמה עוזרת רבות לבעל העסק מכיוון שהוא לא צריך לדאוג מהיכן להשיג כסף ולשרוד מעבר להכנסות העסק, שיווקו ופרסומו. דבר זה מקל עד מאוד על בעל העסק במיוחד שמדובר על הקמת עסק אשר דורשת לא מעט הון עצמי התחלתי.

אילו אופציות לקבלת הלוואה עומדות בפני העסק הקטן?

בפני העסק הקטן עומדות כמה אופציות על מנת לקבל הלוואה להקמת העסק או לפעילות העסק ההתחלתית. אופציות אלו כוללות את הבנק של בעל העסק, חברות האשראי החוץ בנקאיות שכוללות את ישראכרט, ויזה כאל ולאומי קארד, הקרן לערבות המדינה לעסקים קטנים או חברות פיננסיות וחברות ביטוח שונות אשר מציעות לעסקים הלוואות משתלמות עם תנאי החזר נוחים וגמישים. רוב בעלי העסקים לא תמיד מקבלים הלוואה מהבנק בגלל חוסר בטחונות מספיק או ערבים ולכן האופציות האחרות הן הרלוונטיות ביותר עבורם. האופציה הטובה ביותר לעסק מתחיל היא דרך הקרן לערבות המדינה. מדובר על הלוואות עם ריביות נוחות ולא גבוהות כמו בבנקים ותנאי החזר נוחים וגמישים שבעל העסק יכול לעמוד בהם. אך על מנת לקבל את ההלוואה על בעל העסק לעמוד בקריטריונים של הקרן עצמה.

האם לכל בעל עסק קטן מאושרת הלוואה לעסק קטן?

לא כל בעלי העסקים הקטנים זוכים לקבלת הלוואה לעסקים. על מנת לקבל הלוואה לעסק קטן חשוב לעמוד בקריטריונים השונים גם אם מדובר על הלוואה שלא נלקחת ישירות מהבנק. מה שטוב בהלוואות לעסקים קטנים שלא דרך הבנק שאין צורך בהצגת ביטחונות או ערבים על מנת להגיש בקשה לקבלת הלוואה. כל עסק קטן אשר עומד בקריטריונים של קבלת הלוואה לעסק קטן יכול להגיש בקשה לקבלת הלוואה. לכן אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים שמקבלים הלוואות לעסקים קטנים שלא דרך הבנק וללא תהליכי בירוקרטיה מורכבים ומסובכים כמו שנהוג בבנק. לכן אם אתם עסק קטן שאין לו ביטחונות או ערבים כמו שהבנק שלכם דורש, אל תתייאשו תוכלו לפנות לגופים חוץ בנקאיים ולבקש הלוואה לעסקים קטנים, ברוב הגופים החוץ בנקאיים הסבירות שיאשרו לכם את הבקשה להלוואה היא גבוהה יותר מאשר הבנק עצמו.

 

 הלוואה לעסק קטן