מדוע השקעה בשוק ההון עדיפה תוך התמקדות על השוק הגלובלי?

השקעה בשוק ההון כרוכה ברכישת ניירות ערך, כגון מניות או אג"ח, מתוך ציפייה להרוויח תשואה על ההשקעה. שוק ההון מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: השוק הראשוני, בו מונפקים ניירות ערך חדשים לציבור, והשוק המשני, בו קונים ונמכרים ניירות ערך שכבר הונפקו.

כשמדובר בשווקים גלובליים, למשקיעים יכולים להיות סדרי עדיפויות שונים. חלק מהמשקיעים עשויים לתת עדיפות להשקעה בשוק של מדינת מולדתם, בעוד שאחרים עשויים לתעדף השקעה בשווקים עם התשואות הפוטנציאליות הגבוהות ביותר. גורמים שעשויים להשפיע על החלטת משקיע לתעדף שוק גלובלי מסוים כוללים צמיחה כלכלית, יציבות פוליטית וחוזק המטבע המקומי.

קבלת עדיפות של המשקיעים הפוטנציאלים?

חלק מהמשקיעים נותנים עדיפות להשקעה בשווקים מפותחים כמו ארה"ב, אירופה ויפן, אשר נוטים להיות יציבים וצפויים יותר, בעוד שאחרים עשויים להתמקד בשווקים מתעוררים כמו סין, הודו וברזיל, שיכולות להציע תשואות פוטנציאליות גבוהות יותר אך גם להגיע. עם סיכונים גבוהים יותר.

אסטרטגיה נוספת שהמשקיעים יכולים לאמץ היא גיוון במספר תיקי ההשקעות שלהם על פני שווקים ומגזרים שונים. אסטרטגיה זו מבוססת על הרעיון שפיזור השקעות על פני שווקים ומגזרים שונים יכולה להפחית את הסיכון הכולל.

חשוב לציין שהשקעה בשווקים גלובליים עלולה לבוא עם סיכונים נוספים כגון תנודות מטבע, חוסר יציבות פוליטית וחוסר שקיפות, לכן חיוני לעשות מחקר משלך ולהתייעץ עם יועץ פיננסי לפני קבלת החלטות השקעה.

מה הכוונה בהשקעה במספר רב של שווקים ומגזרים שונים?

פיזור תיק השקעות על פני שווקים ומגזרים שונים פירושו פיזור השקעות על פני מגוון סוגים שונים של ניירות ערך על מנת להפחית את הסיכון הכולל. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים שונות:

  1. על ידי השקעה בשווקים שונים: משקיע יכול לפזר את ההשקעות שלו על פני מדינות ואזורים שונים, כגון ארה"ב, אירופה ואסיה, על מנת להפחית את הסיכון. בדרך זו, אם שוק אחד מציג ביצועים גרועים, תיק ההשקעות של המשקיע לא יושפע במידה רבה מכיוון שיש לו השקעות בשווקים אחרים שעשויים להניב ביצועים טובים.
  2. על ידי השקעה בסוגים שונים של ניירות ערך: משקיע יכול גם לגוון את תיק ההשקעות שלו על ידי השקעה בסוגים שונים של ניירות ערך כגון מניות, אג"ח ונדל"ן. בדרך זו, גם אם סוג אחד של ניירות ערך מניב ביצועים גרועים, תיק ההשקעות של המשקיע לא יושפע מאוד מכיוון שיש לו השקעות בסוגים אחרים של ניירות ערך שעשויים להניב ביצועים טובים.
  3. על ידי השקעה במגזרים שונים: משקיע יכול גם לגוון את תיק ההשקעות שלו על ידי השקעה במגזרים שונים במשק, כגון טכנולוגיה, בריאות ואנרגיה. בדרך זו, גם אם מגזר אחד מניב ביצועים גרועים, תיק ההשקעות של המשקיע לא יושפע מאוד מכיוון שיש לו השקעות במגזרים אחרים שעשויים להניב ביצועים טובים.

גיוון היא אסטרטגיית מפתח בניהול תיקים, היא עוזרת לפזר את הסיכון ואפשר להגדיל את התשואות לאורך זמן. חשוב לזכור שפיזור אינו מבטיח רווחים או מגן מפני הפסד, אלא זו דרך לנהל סיכונים ולהגדיל את ההסתברות להשגת יעדי ההשקעה