שיקולים בעת לקיחת הלוואה למניעת התדרדרות לפשיעה

כיום הליך לקיחת הלוואה נחשב קל ופשוט יחסית. ההחזרה היא המאתגרת ואי עמידה בה היא שיכולה להוביל להתדרדרות לפשיעה.


הלוואה מעניקה מרווח נשימה ומונעת פוטנציאלית התדרדרות לפשיעה. לעתים מרווח הנשימה הוא אמיתי ואכן מעניק מספר חודשים של התנהלות רגועה עד שמרוויחים את הכסף ומחזירים את ההלוואה. לעתים המהלך מעניק אשלייה ובעצם הבור גדל יותר היות שהחיים ממשיכים ויש מחוייבויות ותשלומים ומחייה חודשית שממשיכים להגיע.

ישנם מצבים חמורים כל כך, שלעתים לא רואים את האור בקצה המנהרה. הבור גדל ונראה שאי אפשר לשלם את החובות הקיימים והחדשים. במשפחות מסויימות הצורך להשיג כסף בעבור המחייה והמחוות יכול להוות טריגר לפשיעה ואם ישנם מתבגרים אף להסתכן ולהגיע לתחום של עבריינות נוער.


תכנון מושכל למניעת התדרדרות לפשיעה

לפני שמתכננים לקיחת הלוואה חשוב ביותר קודם להבין את המצב הקיים. ניתן בקליק לקבל הלוואות מחברות אשראי, בנקים וחברות פרטיות. כיום זה יותר קל מבעבר. חשוב להמתין, וקודם להבין מהו המצב הכלכלי.

משמעות הדבר היא להתבונן על כלל ההוצאות וההלוואות הקיימות. להבין את הריביות השונות ומהם הסכומים הנגזרים מכך שצריך לשלם בכל חודש. הרבה משפחות כלל לא יודעות מהן ההוצאות החודשיות שלהן ויש רק הערכה כללית ואם נתבונן לעומק, רובן לא מתעדפות את הרכישות השונות ולא עושות את ההבדל בין צורך לבין רצון. הבנת המצב, תאפשר למצוא פתרונות לפני לקיחת הלוואה ולשנות קודם את ההתנהלות הכלכלית.

שיקולים ללקיחת הלוואה

* מהי ההלוואה הנדרשת? יש המון סוגי הלוואות בתנאים מגוונים. לא כל הלוואה נכונה למצב בו נמצאים ולצורך. סכום הלוואה, ריביות, גובה תשלום חודשי, טווח תשלום ההלוואה, אלו משתנים שחשוב להבין בהתאם לצורך של ההלוואה.

* צורך בהלוואה- האם באמת יש צורך בהלוואה או שישנם מקורות אחרים לפתרון הקושי. חשוב לזכור שהלוואה לוקחים ברגע, אבל משלמים לאורך זמן. בדיוק כמו שקונים אוכל שמספיק לשבוע, אבל מוצאים עצמנו גם אחרי 3 חודשים משלמים עליו רק כי אופן התשלום היה בתשלומים ולא בפעם אחת. האם צריך או רוצים את ההלוואה והאם ישנם פתרונות אחרים? 

* סכום ריאלי- באופן תיאורטי, ניתן לבקש הלוואות בסכומים מאוד גבוהים. חשוב לבדוק האם הסכום שרוצים לקחת הוא סכום שריאלי לקחת. ככל שהסכום גדול, כך דרגת הסיכון גבוהה יותר מצד הגורם שמעניק את ההלוואה. כלומר, כך אחוז הריבית גבוה יותר שזה אומר יותר כסף שאתם צריכים לשלם לשם החזרת התשלום.

* סקר שוק- אל תקחו הלוואה מהגורם הראשון שמסכים. בדקו מספר אופציות. התחרות בין נותני ההלוואה חשובה כדי שתקבלו תנאים טובים יותר להלוואה. רבים האנשים שפשוט לא בודקים ופשוט נתקעים.

מעבר לכך, הצורך בלקיחת הלוואה מהווה נורה אדומה שההתנהלות אינה נכונה לכם. לפני הלוואה וודאו שאתם משנים קודם את ההתנהלות כך שההלוואה תאפשר חיזוק למצב ושיהיה פוטנציאל אמיתי לשינוי.