קורסים במימון המדינה

לא כולם יודעים, אך כיום ניתן ללמוד מספר סוגי קורסים במימון של המדינה!!! אין ספק כי מדובר בידיעה חשובה שכדאי לדעת. לימודים עולים כסף רב ואם הם במימון מלא או חלקי, זה יכול לעזור לאנשים רבים ללמוד מקצוע חדש ולעסוק בו. אז מהם קורסים במימון המדינה? מי זכאי לקורסים אלו? ואלו קורסים הם חלק מהתכנית? על כל אלו נענה במאמר הבא.

 

מהם קורסים במימון המדינה?

קורסים במימון המדינה הינה תכנית של האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף עם מכללות שמציעות את המימון על קורסים שנלמדים אצלם כמו מכללת תפנית למשל.

מטרת התכנית, לאפשר לזכאים השתלבות בשוק העבודה באמצעות הכשרה מקצועית של מכללות מקצועיות שבהן לומדים לימודי תעודה. מדובר בקורסים מקצועיים שיש להם ביקוש רב ומי שמתאים לתכנית, יוכל לקבל אחוזי מימון לפחות עד 90 אחוזים שזה ללא ספק מימון משמעותי.

 

מי זכאי לקורסים אלו?

רשימת הזכאות ללימודים אלו מתבססת על אוכלוסיית יעד שהוגדרה על ידי האגף להכשרה מקצועית. ההגדרה לזכאים מכילה למעשה שתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא קבוצה גדולה מאוד של זכאים בניהם: חרדים, יוצאים בשאלה, נשים ממיעוטים וגם גברים, אנשים בעלי מוגבלויות, יוצאי אתיופיה, צעירים בסיכון, אסירים משוחררים, הורים עצמאיים ומקבלי גמלת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי. הקבוצה השנייה כוללת אנשים שדורשים עבודה משירות התעסוקה, כל מי שגילו מעל 45+, אנשים המתגוררים ביישובים עם עדיפות לאומית ועולים חדשים.

מדובר על רשימת זכאים גדולה מהרגיל שתוחמת כמעט כל אדם במדינה, לכן זו תכנית מאוד טובה ואיכותית שיכולה לקדם המון אנשים להשתלבות נאותה וטובה בשוק העבודה.

 

אילו קורסים נכללים בתוך תכנית כזו?

בכל מכללה יש קורסים אחרים לפי מה שהיא מלמדת. אם נסתכל לדוגמא על מכללת תפנית, הקורסים המוצעים קשורים בעיצוב גרפי, בניית אתרים, עיצוב ממשקים ועוד. יש מכללות שמציעות מקצועות אחרים כמו חשבות שכר או הנהלת חשבונות. הכל תלוי בתחומים שאותה מכללה מלמדת. מי שמחפש מקצוע לעתיד, כדאי לו לבחון את האפשרות הזו.

 

מה המימון המוצע?

התכנית מגדירה גם את גובה המימון עבור הזכאים לפי הגדרות שקיימות בתוך התכנית. ניתן להגיע עד 90 אחוזים של מימון שזה למעשה מימון מאוד גבוה המתקרב למימון מלא של קורסים שהשווי שלהם הוא שנת לימודים מלאה. חשוב לציין, לא מדובר בקורסים קצרים של שלושה חודשים, אלא בקורסים רחבי היקף המתפרשים לפחות על 8 חודשים ומעלה.

 

האם התוכן של הקורס הוא כמו בכל קורס אחר?

בוודאי! תכני הקורסים איכותיים מאוד, עשירים ומכוונים לשוק העבודה. מי שלומד קורס כזה ועומד בכל מטלות הקורס, יצא ממנו עם מקצוע מבוקש. אפשר לומר שזו ממש מתנה שכדאי לנצל אותה ולרכוש מקצוע שתוכלו להתקדם איתו בשוק העבודה.