מהן האפשרויות הבולטות למימון מיידי לעסקים בקשיים?

עשרות אלפי חברות ועסקים בישראל נקלעו לאחרונה לקשיים כלכליים משמעותיים בשל מגפת הקורונה שחדרה לארצנו. כעת, כששיאו של המשבר מאחורינו, אנו גאים להציג בפניכם מספר אפשרויות מצוינות למימון מהיר, שיסייע לכם להשאיר את הראש מעל המים…

הלוואה בערבות המדינה – כסף מיידי בראש שקט

על מנת למזער את הנזקים הכלכליים העמוקים שיצר נגיף הקורונה, הכריזה הממשלה על מתן ערבות להלוואות לעסקים בסך עשרה מיליארד ₪! הלוואה שכזאת מאפשרת לעסק לקבל עד חצי מיליון ₪ (או 8% מגובה המחזור השנתי. הגבוה מביניהם) באופן מיידי מהבנק, כאשר המדינה ערבה לכ-85% מהסכום. הריבית נקבעת על ידי הבנק (כאשר בהלוואה מסוג זה, היא נמוכה מאשר באפשרויות ההלוואה האחרות), פריסת תשלומי ההחזר גמישה (עד 5 שנים ו-60 תשלומים), ובשורה התחתונה – מדובר באופציה בטוחה, מהירה (עד 9 ימי עסקים מיום הבקשה) ומצוינת, שעשויה להוות את ההבדל בין חזרה לחיים לבין פשיטת רגל. אז אל תתמהמהו – בדקו האם אתם עומדים בתנאים ובקריטריונים שנקבעו, ובמידה שכן – הגישו בקשה.

ניכיון צ'קים – כמה פשוט, ככה נפלא

דרך פופולארית נוספת להתמודד מול המצוקה הכספית היא ניכיון צ'קים. מדובר בשיטה ותיקה ואמינה, במרכזה צ'קים דחויים הופכים למזומן מיידי. הרעיון פשוט: הבנק או החברה פורטים את הצ'קים שלכם תמורת עמלה כלשהי. כך אתם נהנים מהיעדר הצורך להמתין ליום פדיון הצ'ק, כמו גם מידיעה לגבי טיב הלקוחות שלכם, כבר מהצ'ק הראשון. יתרון נוסף של ניכיון צ'קים בתהליך מהיר הוא בכך שאין צורך בערבויות או ביטחונות נוספים. חשוב שתבצעו בדיקה בין מספר חברות ובנקים לפני הבחירה. התייחסו לפרמטרים נוספים מלבד גובה העמלה הנגבית מכם, כגון מוניטין החברה ומשך התהליך.

אשראי חוץ-בנקאי – ליהנות מהכסף מבלי לחרוג מהמסגרת

נסיים באפשרות פופולארית גם במגזר הפרטי וגם בעסקי – אשראי חוץ-בנקאי. יתרונותיה של אפשרות זו יקרים מפז: בראש ובראשונה, העובדה שבניגוד להלוואה בנקאית, במקרה הזה אין חשש מחריגה ממסגרת האשראי שלכם, שכן היא לא "נתפסת" בגובה ההלוואה. שנית, מדובר בהליך בירוקרטי מהיר ונוח, שבמקרים רבים אורך ימים ספורים מרגע הגשת הבקשה ועד קבלת הכסף לחשבון. שלישית, בשל התחרות בין החברות השונות, גובה הריבית כיום נמוך משמעותית מאשר בעבר. אמנם, הריבית תהיה גבוהה יותר מאשר באשראי בנקאי, אבל עבור רבים, היתרונות "מפצים" על כך.

בשורה התחתונה, במידה והפגיעה הכלכלית בעסק שלכם קשה מנשוא, חשוב לפעול באופן מהיר, החלטי ונחוש, ולא לסמוך על כך שההתאוששות הכלכלית תגיע מעצמה. בהצלחה!