מה ההבדל בין קופת גמל לבין קופת גמל להשקעה

בעולם החיסכון ישנם שני מוצרים בולטים עם שמות דומים מאוד, שיוצרים בלבול בקרב ציבור החוסכים: קופת גמל רגילה וקופת גמל להשקעה. אז מה ההבדל ביניהם ובמה יותר כדאי להם להשקיע. במאמר זה נשווה בין המוצרים ונעמוד על הדמיון והשוני ביניהם.

 

אמצעים שונים למטרות שונות

כאשר מחליטים לחסוך או להשקיע את הכסף בשוק ההון, השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא קודם כל מה המטרה של הכסף, ובהתאם לתשובה כבר תוכלו לקבל כיוון. אז קודם כל חשוב להבין שלמרות הדמיון בשמות, לכל אחד מהמוצרים קיימת מטרה שונה.

 

נעים להכיר – קופת גמל (לחיסכון פנסיוני)

קופת גמל לחיסכון, שנקראה בעבר גם קופת גמל לתגמולים, היא מכשיר חיסכון פנסיוני לכל דבר, המיועד לטווח הארוך. בדומה לקרן הפנסיה, ניתן לחסוך באמצעותה כספים לקראת גיל פרישה. בעבר, זה לא היה כך. הרבה אנשים היו משתמשים בקופה הזו לצורך חיסכון לכל מטרה, לחסוך בה למשך כמה שנים טובות, ובסופו של דבר למשוך את הכסף בפטור ממס. בשנת 2008 חלה על המכשיר רפורמה, שהפכה אותו לאמצעי חיסכון ארוך טווח.

קופת גמל משמשת שכירים ועצמאים כאחד, שנדרשים להפקיד כספים לפי חוק פנסיה חובה לאפיק זה (או למכשיר פנסיוני אחר). שכירים יכולים להפקיד לקופה בשיתוף עם המעסיק שלהם (בדר"כ מתבצעת הפרשה של 5% ע"י המעסיק ו- 5% ע"י העובד, אך אפשר להגדיל את ההפרשות – עד 7% מצד העובד ועד 7.5% מצד המעסיק). על חיסכון באמצעי זה, כמו בשאר מוצרי החיסכון הפנסיוניים, המדינה מתגמלת את החוסך באמצעות הטבות מס.

במה קופת גמל פנסיונית שונה מקופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא אפיק חיסכון שאינו פנסיוני, המיועד לטווח זמן בינוני וארוך. מדי שנה מס הכנסה קובע את התקרה שניתן לחסוך בקופה, עבור כל חוסך (נכון לשנת 2022 התקרה היא 72,616 ₪). המוצר נולד ב- 2016 מתוך צורך ורצון לעודד את ציבור החוסכים להמשיך ולצבור כספים, בעיקר לקראת גיל פרישה.

אם יש לכם כסף פנוי להשקעה, הרי לכם פתרון מוצלח למדי, מאחר וכל אזרח מדינת ישראל יכול לפתוח לעצמו קופת גמל להשקעה, ללא קשר אם הוא שכיר או עצמאי, ולמעשה רבים פותחים קופות גמל להשקעה לילדיהם על מנת להגדיל את החיסכון עבורם.

ההפקדות מתבצעות כראות עיניכם: אחת לחודש, אחת לשנה או באופן מזדמן. הכסף נשאר תמיד נזיל, אך ברגע שתמשכו אותו תשלמו 25% מס רווחי הון. רק אם תמתינו לגיל פרישה, ותמשכו אותו כקצבה חודשית, תקבלו את הכסף בפטור ממס.

 

ובמה הקופות דומות זו לזו?

הדמיון בין אפיקי החיסכון שציינו אינו בא לידי ביטוי רק בשם שלהם, אלא גם באלמנטים נוספים, שכדאי להיות מודעים אליהם: מדובר בשני מוצרי חיסכון שהם חלק אינטגרלי מחוק קופות הגמל. בשניהם הכסף מנוהל על ידי גופים מקצועיים בשוק ההון ובמגוון רחב של מסלולי השקעה הניתנים לבחירתכם.

 

עדיין מתלבטים איפה להשקיע?

חשוב לדעת שמלבד קופת גמל וקופת גמל להשקעה, קיימים עוד אפיקי השקעה וחיסכון מצוינים בשוק ההון. אז אם אתם מתלבטים או לא בטוחים היכן כדאי לכם להשקיע את כספכם, פשוט צרו קשר עם המומחים שלנו בפתרונות עדיפים. אנחנו מעמידים לשירותכם נבחרת מנצחת של סוכנים אדיבים, בעלי ידע רב וניסיון עשיר הן בתחום הפיננסי והן בתחום הפנסיוני. צרו קשר ונעזור לכם למצוא את הפתרון האידיאלי עבורכם, מתוך שלל האפשרויות שמציעות לכם חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים.