מדריך לקרנות השתלמות בניהול אישי IRA

כולם רוצים לדאוג לפנסיה שלהם במהלך החיים כדי שיוכלו לעבור את הגיל השלישי ואת שלבי הזקנה ברווחה כלכלית ובכבוד. מרבית האנשים עובדים מאוד קשה במהלך החיים על מנת לצבור סכום כסף גדול עד כמה שאפשר. מוצרי הפנסיה הרגילים לא תמיד מספיקים ויש כיום מוצרים פנסיוניים איכותיים שניתן לפתוח דרך העבודה או באופן פרטי כמו קופות גמל וקרנות השתלמות, שבהם הכסף מושקע ומאפשר הגדלת הסכום בהתאמה למצב שוק ההון.

 

מי מנהל את ההשקעה שלכם בקרנות ההשתלמות?

במרבית המקרים, קרנות השתלמות מנוהלות על ידי חברות ביטוח או בתי השקעות, אשר מבצעים  את ההשקעות בפועל לאור איתור מוקדם של הזדמנויות עסקיות ובחינתן ולאחר מכן מנהלות את ההשקעה .

בשנת 2008 שוק ההון חווה משבר ואנשים רבים הפסידו כספים רבים. מהלכים אלו גרמו לחברות רבות לפתוח בפני אנשים את האפשרות לניהול אישי של קרנות ההשתלמות שלהם. קרנות השתלמות בניהול פרטי נקראות גם IRA – Individual Retirement Account. 

בניהול אישי , השליטה על קרן השתלמות IRA היא בידיים שלכם. אתם יכולים להחליט באילו חברות להשקיע, כמה כסף להשקיע ומתי. זה מאפשר לכם שקיפות מלאה על ההשקעות שלכם בכל זמן נתון והכל על פי תקנות מיוחדות של משרד האוצר של מדינת ישראל.

 

האם זה מתאים לכל אחד?

קרן השתלמות בניהול אישי IRA מצריכה ידע בשוק ההון. עליכם לדעת מה מצב שוק ההון באותה העת ולבחור בהתאם את ההשקעות. הידע הוא חשוב על מנת שתבצעו השקעות חכמות ולא השקעות שמגיעות כתוצאה מהרגשה רגעית כי השקעה מסוימת היא משתלמת. יש להתבסס על טבלאות בתחום שוק ההון , המתעדכנות בכל יום ועל כלים העוזרים להבין את מצב שוק ההון בכל יום.

מדובר בעבודה חודשית ולפעמים גם יומית. יש להתעדכן בכל פעם על המצב הנוכחי ולגבש אסטרטגיה נכונה ומדויקת שתעזור לכם להגיע לרווחים ולא להפסדים. מי שיצליח לעשות זאת, ירוויח ניהול חשבון השקעה אישי, שקיפות מלאה, שליטה על כל פעולה ופעולה, דמי ניהול מופחתים ודחיית הגבייה של מס רווח הון עד למועד בו תמשכו את כספיכם מחשבון ההשקעה.

 

איך מתגברים על חוסר הידע?

על מנת שגם אנשים שאין להם ידע יוכלו לפתוח חשבון של קרן השתלמות בניהול אישי וייהנו מהיתרונות הרבים שלה, ניתן לפתוח חשבונות כאלו ולמנות איש שוק ההון שיבצע את המהלכים עבורכם ובתיאום אתכם. בדרך זו, אתם אומנם לא מבצעים את הפעולות בעצמכם, אך בשיתוף פעולה עם איש שוק ההון שמיניתם, אתם יכולים לדעת בדיוק מה מתרחש בתוך החשבון שלכם, לאן ההשקעות הולכות ולבחור בחברות שאתם מעוניינים להשקיע בהן ללא הגבלות של חברת השקעות מסוימת.

לסיכום, אפשר לומר כי קרן השתלמות IRA אולי לא מתאימה לכל אחד, אך היא בהחלט אפשרית וכל אחד יכול כיום להנות מהיתרונות שלה.