כיצד עזיבת מקום העבודה היא הזדמנות לפתוח עסק – מה צריך לעשות בשביל זה?

במידה ואתם נאלצים לעזוב מקום עבודה או במקרה שאתם שוקלים להתפטר, המצב הכלכלי הדחוק הצפוי לכם, ברוב המקרים, הוא זה שככל הנראה מטריד אתכם יותר מכל. לקיחת הלוואה נחשבת אצל רבים כפתרון זמני למצוקה פיננסית ולא מעט אנשים רואים בה "פלסטר" ולא מתן מענה אמיתי להתנהלות כלכלית לא נבונה. אבל המציאות רחוקה מאוד מההנחה הזו. יתרה מכך, ייתכן שדווקא עזיבת מקום העבודה שלכם ולקיחת הלוואה, היא זו שתהפוך בסופו של דבר להזדמנות הכלכלית הגדולה של חייכם.

עוזבים מקום עבודה וחוששים מקריסה כלכלית? על מה חשוב להתעקש ומתי כדאי לקחת הלוואה

ראשית כל, בעת עזיבה של מקום עבודה חשוב ש"תקחו ממנו" את כל הזכויות המגיעות לכם, לרבות פיצויי פיטורים וכל התנאים האחרים אשר ייטיבו איתכם ועם המשפחה שלכם לאחר שתאבדו את מקור ההכנסה הזה. אין ספק שאצל חלק ניכר מהאנשים שנמצאים בין עבודות, אין פנאי או מוטיבציה להתייחס לנושא של הגשמת חלומות, מילוי שאיפות מקצועיות או נטילת סיכונים.

בדיוק מסיבה זו, ההתייחסות אל לקיחת הלוואה צריכה להיות אופטימית ומשמחת: ההלוואה יכולה למלא שני תפקידים עיקריים:

  1. לאפשר חיים מאוזנים מבחינה כלכלית עד אשר תמצאו הכנסה חלופית.
  2. לאפשר השקעה בכיוון חדש לגמרי, משמע פתיחת העסק שתמיד חלמתם עליו.

באשר לאופציה השנייה, אין ספק כי הפחד שולט ברבים מאיתנו והזהירות יכולה למנוע טעויות לא מחושבות. אבל כאשר הכסף הוא זה שעומד בין אדם לבין חלומו, הלוואה תעניק את הכיסוי להשקעה הראשונית בעסק החדש ולאחר מכן – זה תלוי רק בכם, כאשר השמיים הם הגבול.

דברים שחשוב לשים עליהם דגש לפני לקיחת הלוואה לצורך פתיחת עסק חדש

על אף הפיתוי פשוט לקחת כסף ו"ללכת על זה", כדאי שלא להיחפז מדי ובפרט שכאמור – אין לכם כרגע הכנסה מעבודה כיוון שנאלצתם לעזוב, לכן הצעדים שלכם לקראת פתיחת העסק החדש חייבים להיות קטנים וזהירים. כדאי לחשוב על הנושאים הבאים:

  1. איזה סכום של הלוואה יאפשר לכם גם "לנשום" מבחינה כלכלית ולאזן את החשבונות בבית, כמו גם להשקיע די הון בעסק חדש, על כל הדברים שהוא דורש? כדאי לקחת את הסכום המינימלי הנדרש ולפרוס אותו להחזרים נוחים, בהתאם לצפי כלכלי אופטימי אך מחושב באשר למצבכם הפיננסי העתידי.
  2. מהו היידע שלכם בהקמת עסק בתחום שבו אתם מעוניינים? האם תצטרכו לעבוד בעסק עצמו או לשכור עובדים? קחו בחשבון את כלל ההוצאות הכרוכות בהקמת העסק.
  3. מיהם המתחרים שלכם? למדו את השוק והתחילו בהקמת העסק, רק לאחר שהבנתם לעומק איך התחום הזה עובד – מהצד של הבעלים ולא רק כלקוחות.

בהנחה ואתם מוכנים לצאת לדרך, מוטב לקחת הלוואה מחברה אמינה שתאפשר לכם להתחיל את השלב הבא בחייכם מתוך הרגשה של שקט וביטחון.