יתרונות של הלוואות בערבות המדינה לצורך השקעות נדל"ן

בין שלל ההלוואות הקיימות כיום במערכת הבנקאית ומחוץ למערכת הזאת, ניתן למצוא הלוואות ייחודיות. אלה הלוואות בערבות מדינה, שניתנות לעסקים וליזמים שעומדים בקריטריונים וקיבלו אישור בתהליך מדוקדק. חברות ויזמים שאושרו כפעילי נדל"ן יוכלו להשתמש בהלוואות בערבות המדינה כדי לקדם את העסקים שלהם ובין היתר בכדי לבצע השקעות נדל"ן. נצביע על כמה מהיתרונות המרכזים שמאפיינים את ההלוואות הללו.

 

ללא ביטחונות וערבויות

יזמי נדלן, משקיעים ואנשי עסקים יכולים לאתר נכסים ופרויקטים נדלניים בשלל דרכים. למשל פניה למתווכים מנוסים, זיהוי הזדמנויות באתרים כגון הומלי, מאגרי נכסים שנמכרים בכינוס נכסים ועוד. היתרון הראשון ואולי החשוב ביותר של הלוואות בערבות מדינה נשען על כך שאין צורך לספק בטחונות וערבויות. במיוחד ליזמים בראשית דרכם או לעסקים חדשים, ישנו קושי להעמיד בטחונות לצורך קבלת אשראי עסקי. כאשר המדינה מזהה יזמים בעלי פוטנציאל או חברות שרצוי לעודד את פעילותן, היא תזרים להם מימון ייחודי. בהלוואות בערבות מדינה המדינה לקוחת על עצמה את האחריות על החזר ההלוואה במידה והעסק יקלע לקשיים. היזם או החברה נדרשים להעמיד בטחונות מינימליים, הרבה יותר נמוכים ביחס להלוואות בשוק החופשי. זה מקל מאוד על עסקים חדשים וגם מאפשר התרחבות לעסקים קיימים שצריכים מימון נוסף.

 

ריבית משתלמת ביחס לחלופות

לצד היתרון החשוב של מימון ללא ערבויות בעלים, ישנו העניין של עלויות המימון. כאשר משווים בין הלוואות בערבות מדינה לבין הלוואות רגילות, עולה כי היזם או בעל העסק לא נדרש לשלם יותר ואף להפך. הבנק שמעמיד בשיתוף המדינה את האשראי, לא גובה ריבית גבוהה בתמורה לפטור מערבות. למעשה, מדובר על הלוואה בנקאית בריבית תחרותית, שהיא מן המשתלמות במשק. אלה הלוואות מהיותר משתלמות שאפשר לקבל, בשל המעורבות של המדינה והתנאים שהיא מגדירה. גובה הריבית נקבע גם על פי הערכת הבנק, לגבי רמת הבטיחות והסבירות של ההשקעה. עסקים שמצליחים להראות תוכנית עסקית יציבה וטובה, יקבלו ריבית מאוד משתלמת ביחס לחלופות אחרות.

 

החזר חודשי נוח

ניתן לפרוס את ההלוואה לפרק זמן ארוך יחסית. עובדה זו מאפשר להגיע להחזר חודשי נוח, שמתאים לתזרים המזומנים של העסק. במידת הצורך, כדאי להתייעץ עם מומחה כלכלי, איך לשלב את ההלוואות בערבות מדינה ביחד עם פתרונות אשראי נוספים או משלימים. המטרה היא להגיע לכך שההחזר החודשי לא מעיק על האובליגו ומאפשר לעסק להפיק את מירב היתרונות מהמימון הנוסף.

 

מסלולים מיוחדים גם לעידוד השקעות חדשות

הלוואות בערבות מדינה מאפשרות גם לעסקים חדשים וליזמים חדשים, לקבל אשראי על בסיס תוכנית עסקית וליווי עסקי. עסקים רבים  שלא היו מצליחים לקבל אישור למימון עסקי בדרכים חלופיות, מצליחים בזכות ערבות מדינה, לקבל מימון לפיתוח עסקי. זו הדרך שבה ניתן לעודד ביעילות השקעות נדלן והשקעות נוספות.