יועץ מיסוי בינלאומי: מה תפקידו ומה הם היתרונות?

כיום לא מעט תאגידים, ארגונים וגם אנשים פרטיים מצטרפים אל הכלכלה הגלובלית שרק הולכת ונהיית מאוחדת הרבה יותר. יחד עם הרצון להצליח, להרוויח ולהתקדם יש תמיד את עננת המיסוי שמרחפת מעלינו. עולם המיסוי הוא עולם דינאמי אשר משתנה מיום ליום הן בהיבטי המיסוי בארץ והן בעולם. עולם המיסוי הוא עולם מסובך אשר בלא מעט מן המקרים קשה מאוד "לתמרן" אותו לפי הרצונות שלנו, לכן אחד הדברים החשובים ביותר הוא לקיחת יועץ מיסוי בינלאומי בעל הבנה ומוניטין בתחום.

מה הם הדברים שיועץ מיסוי בינלאומי עושה?

תפקידו של יועץ מיסוי בינלאומי הוא לתת נחת רוח ללקוחותיו, לרוב לקוחותיו יכולים להיות גופים ממשלתיים, תאגידים, חברות ואף במקרים מסוימים גם אנשים פרטיים אשר מעורבים בפעילויות עסקיות מחוץ לאדמת ישראל. תפקידו של יועץ המס הוא ליצור אסטרטגיית מס מותאמת אישית ועדכנית לצרכים של הלקוח בהתאם לחוקי המס בארץ המוצא וארץ היעד על מנת לצמצם ולייעל את כמות המס אותה הלקוח משלם מדי תקופה. בין העיסוקים של יועץ מס בינלאומי ניתן לראות:

  • עזרה בבחירת מבנה התאגדות – קיימים לא מעט סוגי התאגדויות, יועץ מיסוי מקצועי ידע לבחור יחד איתכם מבנה ההתאגדות המתאים ביותר עבורכם הן בארץ המוצא והן בארץ היעד (שותפות, חברה, יחיד וכו').
  • ליווי של עסקאות בינלאומיות – מדובר בכלי הגדול שיכול להיות לכם במהלך עסקה בינלאומית, לרוב הסכומים עליהם אנחנו מדברים הם לא הסכומים הסופיים ולעיתים אם אנחנו מוסיפים את המיסים עסקאות מסוימות יכולות להיות לא כדאיות. תפקידו של יועץ מס בינלאומי היא לקחת חלק בעסקאות בינלאומיות, שוק ההון, פיצולים, מיזוגים ואף לתכנן את המס שלכם בזירה הבינלאומית על מנת להבטיח תשלום של מינימום מס.
  • ייצוג אל מול הרשויות – אנחנו דג קטן, אנחנו צריכים כריש בעל ניסיון, הבנה וקשרים במשרדי הרשויות. יועץ מיסוי אשר יוכל לייצג אותנו בצורה נאמנה אל מול גופי המס בארץ היעד והמוצא.
  • מתן חוות דעת – לעיתים אנו נרצה לשמוע דעה שניה של בעל מקצוע נוסף, יועץ מס בינלאומי יכול לתת עבורנו חוות דעת מקיפה בכל הקשור לרשויות המס – מס הכנסה, מע"מ, מיסים בינלאומיים, אמנות בינלאומיות ועוד.
  • עידוד השקעות – בהתאם לחוק עידוד השקעות הון, יבדוק יועץ מיסוי בינלאומי אודות זכאותן של חברות, ארגונים ולקוחות פרטיים להטבות מס. כך תוכלו לחסוך סכום בלתי מבוטל מדי שנה.

חשיבות ביועץ מיסוי בינלאומי

כאשר אנחנו מדברים על מיסוי בינלאומי אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש, מדובר בעולם דינאמי בו אתם צריכים יועץ מיסוי בינלאומי בעל ניסיון ומוניטין שיגן על האינטרסים שלכם.