הר הכסף 2 – כאן מאתרים חשבונות בנק אבודים

לפני לא מעט שנים, הבנקים אפשרו לבני נוער לפתוח חשבונות בנק במטרה לקבל כרטיסים חינם או הנחות להופעות רוק גדולות. הרבה מאוד הופעות של זמרים מחו"ל ופסטיבלים של אמנים מקומיים, נערכו בין היתר, במימון של בנקים אשר רצו למשוך בני נוער לפתוח חשבונות בנק אצלם. אחת הדרכים היתה לתת מתנה לכל מי שפתח חשבון בנק.

מרבית מבני הנוער לא המשיכו להשתמש באותו חשבון, למרות שהוא היה פעיל והם נדרשו להפקיד אליו סכום כסף מסוים. החשבון הפך אבוד ונשכח עם השנים. בני נוער הם לא היחידים שיצרו חשבונות כאלה כמובן, גם מבוגרים רבים פתחו ועדיין פותחים חשבונות בנק לצרכים מסוימים, והם לא תמיד משתמשים בהם באופן קבוע. כסף מופקד בחשבון ונשכח. בין אם מדובר בסכומים נמוכים ובין אם מדובר בסכומים שיכולים להיחשב מהותיים.

אתר הר הכסף 2 נועד לעזור לכל מי שאי פעם פתח חשבון בנק, לאתר אותו ולהחליט מה לעשות איתו. אתר זה משמש המשך להר הכסף המקורי אשר נועד לאתר מוצרים פיננסיים אבודים. כאן המטרה היא לאתר חשבונות בנק נשכחים.

כיצד זה מתבצע?

השיטה היא די פשוטה. אתר הר הכסף 2 מחובר למערכות הבנק השונות, ובעזרת פרטי זיהוי אישיים, אפשר לאתר כל חשבון בנק אבוד, נשכח. ברגע שמאתרים את החשבון ניתן לפנות אל הבנק ולהחליט כיצד לנהוג איתו, האם להשאיר אותו פתוח ולהשתמש בו, האם לסגור אותו, או כל דבר אחר.

מרבית האנשים, באופן טבעי, יודעים אילו חשבונות בנק יש להם. בין היתר בגלל שלמרבית האנשים יש חשבון בנק אחד ולא יותר מזה. אך ישנם אנשים שפתחו חשבונות בבנקים שונים, בין אם זה בשביל להשיג הטבות מסוימות, בין אם זה כשהתגוררו במקום מסוים וכשעזבו אותו פתחו חשבון בבנק חדש, יש כאלה שפתחו חשבון כשהיו רווקים ואחרי החתונה פתחו חשבון משותף ועוד.

עוד נקודה שצריך לזכור, חלק מהחשבונות שייכים לאנשים שנפטרו. בני משפחתם יכולים לאתר אותם, ואם יש להם סמכות אז הם יכולים למשוך את הכסף מהחשבון ולהעביר לחשבון שלהם.

חשוב מאוד לאתר את החשבונות הנשכחים, האבודים, מאחר וייתכן מאוד שיש בהם סכומי כסף משמעותיים שיכולים לשרת אותנו לצרכים שונים. חוץ מזה, אותם חשבונות, ייתכן וגובים עמלות שונות מבלי שאנחנו מודעים לכך. הרבה פעמים אנחנו לא מתייחסים לכל מה שקורה בחשבון הבנק ולא שמים לב לעמלות שונות שאנחנו משלמים מדי חודש.

את מי זה יכול לשרת?

בעיקרון אתר הר הכסף 2 אמור לשרת כל אזרח ישראלי שפתח בעבר חשבון בנק. צריך לומר, בישראל יש למעלה מ-450000 חשבונות בנק שנחשבים רדומים, לא פעילים. זו כמות עצומה, בוודאי ביחס לכמות האוכלוסייה הבוגרת בישראל. זה יכול לשרת את בעלי החשבון ואת בני משפחתם.