הר הביטוח gov – למה הממשלה לוקחת את זה על עצמה?

אחד הדיונים החשובים ביותר שמתנהלים בזירה הכלכלית היא, עד כמה המדינה, הממשלה, אמורה להתערב בחיי האזרחים והאם הממשלה אמורה לחנך את הציבור להתנהלות כלכלית נכונה. יש מקרים בהם הציבור מרגיש שהמדינה חורגת מאוד ונכנסת עמוק מדי אל מקומות שהיא לא אמורה להיכנס. לעומת זאת, יש מקומות בהם התחושה היא שהמדינה לא מעורבת מספיק ולא מגנה על האזרחים שלה.

אחד ממקרי המבחן המעניינים בהיבט זה, הוא הר הביטוח GOV. מדובר על כלי שפיתח משרד האוצר ומטרתו לעזור לציבור לאתר פוליסות אבודות, נשכחות, פוליסות כפולות ואחרות, אשר הציבור משלם עליהן מדי שנה וייתכן והוא מפסיד בגללן סכומי כסף עצומים.

ההחלטה של משרד האוצר להקים הר הביטוח GOV, נועדה לעזור לציבור לאתר פוליסות שייתכן ורבים שכחו שהם רכשו ומשלמים עבורם מדי שנה או אפילו בתדירות רבה יותר, כמו כן, מטרתו של האתר הוא לאפשר לציבור לקבל החלטה בצורה נכונה, שקולה וחכמה, כיצד לנהוג עם הפוליסות שברשותו וכמובן עם הכסף שהוא משלם עבורן.

למה המדינה החליטה לקחת את זה על עצמה?

יהיו שיטענו שאין זה תפקידה של המדינה ועליה לתת לציבור לפעול באופן עצמאי, ללמוד כיצד להתנהל באחריות ולפעול בנושא. המדינה, לטענת אלה שמתנגדים לצעד זה, לא צריכה לעודד אנשים לבטל פוליסות אלא הם צריכים להחליט האם לעשות זאת. יהיו שיטענו שצעד זה אפילו פוגע בפעילות העסקית של חברות הביטוח, דבר שבסופו של דבר יכול לפגוע בכלכלה עצמה.

הטענות האלה, גם אם הן מאוד ברורות, לא בהכרח נכונות. אתר הר הביטוח GOV, איננו קורא בהכרח לציבור לבטל פוליסות וגם לא נועד לפגוע בחברות הביטוח, מטרתו לעזור לציבור למצוא את הפוליסות שעומדות לרשותו ולאפשר לו להחליט כיצד לנהוג איתן.

צריך לזכור, חלקים גדולים מהציבור בעצמו איננו מודע לכך שהוא רכש פוליסות מסוימות או יתרה מזו, הוא רוכש פוליסה באופן עצמאי ואיננו מודע שהוא מקבל את אותה פוליסה דרך מקום העבודה או שתנאי הפוליסה אחת חופפים פוליסה אחרת שהוא רכש. לכן אין טעם שהוא יחזיק בשתיהן.

האתר יכול לעזור לציבור לחסוך הרבה מאוד כסף ובסופו של דבר, מי שירצה, יוכל לבטל את הפוליסות ולהשתמש בכסף שלו בצורה חכמה יותר.

מי יכול להשתמש באתר?

האתר פתוח בפני כולם, כל מה שצריך זה לרשום את הפרטים האישיים ואז מקבלים דוח מלא על התיק הביטוחי. חשוב לומר, הפרטים הם אישיים, מאובטחים, ואיש מלבד המבוטחים לא יכול לעשות בהם שימוש.

לפני סיום נדגיש, בכל שלב בחיים אפשר לעשות שימוש באתר הר הביטוח GOV. בכל רגע נתון אפשר למלא פרטים ולבדוק, מה מצבו של התיק הביטוחי שלנו והאם יש בו פוליסות לא רלוונטיות שניתן לבטל.