הלוואה בשוק ההון – מינוף

ישנן לא מעט אופציות במסגרתן יכולים משקיעים להניב תשואה על ההון העצמי שלהם כאשר בין המסלולים השונים ישנן אופציות של השקעות בנדל״ן מסחרי, השקעה בנדל״ן פרטי, השקעה במסגרת תוכניות חסכון וכמובן השקעה בשוק ההון. כיום כמעט כל אדם מעוניין לייצר תשואה על ההון העצמי שלו אך היות והמסלולים של החסכון אותם מציעים כיום הבנקים מניבים תשואות נמוכות יחסית, אנו רואים יותר ויותר אנשים בוחרים באופציה של מסחר בשוק ההון בתור השקעה לטווח קצר וארוך. בכדי לעשות זאת בצורה נכונה עליכם ללמוד היטב את שוק ההון לפני שאתם משקיעים בו את כספכם כאשר בין היתר תוכלו ללמוד אותו לבד או באמצעות חברה כמו אינסיידרס שירותי הכוונה בשוק ההון. המטרה היא כמובן ללמוד שיטות מסחר, הגדרות, אסטרטגיות, פסיכולוגיה ועוד אך כמובן לקבל פלטפורמת מסחר מתקדמת.

כיצד ניתן לבצע השקעה בשוק ההון?

ישנן שתי שיטות מרכזיות באמצעותן אנו יכולים לבצע מסחר בשוק ההון כאשר ביכולתנו להפקיד כסף אצל הברוקר ולתת לו לנהל לנו את הכסף ולהנות והתשואה או לנהל את התיק בעצמנו ולהיות אחראים על המסחר בו. במקרה בו הברוקר הוא זה שמנהל את הכסף שלנו אנו כמובן לא צריכים לדעת יותר מידי בשוק ההון, שכן הברוקר הוא זה שמבצע עבורנו את הפעולות בתיק. במקרה כזה כל שעלינו לעשות הוא לבחור פרופיל של מסלול השקעה. כלומר להבין האם אנו רוצים מסלול השקעה במניות בעלות פרופיל סיכון גבוה אך כפועל יוצא על אפשרות לתשואה גבוהה הרבה יותר או מאידך, לבחור מסלול השקעה במניות סולידיות יותר בו הסיכון נמוך יותר אך התשואה תהיה סולידית יותר גם כן. במידה ואנו מחליטים להיות אלו שסוחרים בתיק ההשקעות שלנו חשוב מאוד לבצע מחקר מקיף וללמוד היטב את שוק ההון במסגרת קורס אינטרנטי או קורס של חברת השקעות כמו אינסיידרס – שירותי הכוונה בשוק ההון.

כיצד ניתן למנף את ההשקעה שלנו?

אחת הדרכים הטובות ביותר למנף את ההשקעה שלנו היא באמצעות נטילת הלוואה לצורך מסחר בשוק ההון. במצב כזה חשוב מאוד להבין בשוק או לתת למישהו שמבין בו לנהל עבורנו את תיק ההשקעות. במסגרת הלוואה לצורך השקעה בשוק ההון אתם כמובן תצטרכו לשלם לברוקר או לגוף אחר המלווה לכם את הכסף את הריבית על ההלוואה אך התשואה על הכסף יכולה לכסות לכם את הוצאות הריבית. כך למשל במידה ויש לכם 100 אלף ש״ח הון עצמי ואתם נוטלים הלוואה בסך עוד 100 אלף ש״ח והרווח של מניה מסויימת בה השקעתם היה עשרה אחוזים, אתם תוכלו להרוויח יותר כסף מאשר הייתם מרוויחים לולא נטלתם את ההלוואה. לאחר ההשקעה תוכלו להחזיר את ההלוואה בתוספת הריבית על ההלוואה וכך למעשה יצאתם עם תשואה של כמעט 20 אחוז על ההון העצמי שלכם לאחר ניכוי הריבית. חשוב להדגיש בשנית כי במידה ואתם משתמשים במינוף ההון העצמי שלכם רצוי מאוד שתבינו היטב בשוק ההון ובעולם ההשקעות שכן במידה ואתם מפסידים את הכסף, ההפסד ביחס להון העצמי אותו השקעתם יהיה גדול יותר כמובן.