החזר מס שלילי – איך מגישים? ומה צריך לעשות כדי לקבל?

החל משנת 2007 אושר בישראל חוק מענק עבודה. חוק זה ידוע גם כהחזר מס שלילי וניתן להגיש אותו באופן עצמאי או באמצעות רואה חשבון או חברה מקצועית המתמחים בנושא. תוכנית זו של החזר מס שלילי נועדה כדי לצמצם פערים בחברה ולעודד אוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך להצטרף למעגל העבודה ולתרום למערכת הכלכלית של המדינה תוך שהם חלק אינטגרלי ומועיל גם בהיבט החברתי והכללי. 

מי זכאי להחזר מס שלילי?

על פי החוק יש כמה תנאים שצריך לעמוד בהם כדי להיות זכאים להחזר מס, הן כעצמאיים והן כשכירים. בין היתר יש פרמטרים המתייחסים לגיל המבקש, להכנסה שלו ולבעלות שלו על נכס. כיום גם אנשים שהם היורשים של העובד שהיה זכאי להחזר מס שלילי יכולים להגיש את הבקשה בשמו ולצרף את המסמכים המתאימים המוכיחים שהוא היורש וכמובן את המסמכים הרלוונטיים לבקשת ההחזר. שימו לב כי גם אנשים העומדים בקריטריונים הראשוניים לקבלת החזר מס שלילי לאו דווקא יקבלו אותו בתנאים מסוימים. לדוגמה, כאשר בעל העסק שמשלם לכם הוא קרוב משפחה שלכם. כדאי לבדוק זאת מול חברה מקצועית כמו BIZPAY למשל.

איך ניתן לממש את הזכות להחזר מס שלילי?

בכל שנה ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס שלילי. את הבקשה תוכלו להגיש באופן עצמאי או דרך רואה חשבון או חברה מקצועית המתמחה בנושא. אנו בBIZPAY נשמח לעמוד לשירותכם בנושא. ניתן להגיש את הבקשה דרך אתר רשות המיסים או דרך הדואר. אנשים מרוויחים החזרי מס גבוהים יותר כאשר פונים דרך המומחים של BIZPAY.

מתי נקבל את ההחזר?

כעת השאלה הנשאלת היא: תוך כמה זמן מקבלים החזר מס שלילי? ובכן, רשות המיסים צריכה לבצע את הבדיקות שלה בהתאם למסמכים שנשלחו ותודיע על הזכאות בתוך 90 יום מיום ההגשה של התביעה. במידה ותרצו לערער על ההחלטה תוכלו לעשות זאת בתוך 30 יום ממועד התשובה. פנייה דרך חברה מקצועית תספק לכם הסבר ברור לגבי המצב שלכם, הסיכוי שלכם לקבל החזר מס שלילי וכמה. תוכלו לחסוך את הטרחה וההתעסקות מול הרשויות ולאפשר לחברה מקצועית לטפל לכם בהכול.

החזרי מס