הדברים שצריכים לדעת כשפותחים עסק חדש

תנאי הכרחי לפתיחת עסק חדש היא בדיקת השוק, כדי לבחון היתכנות העסק וכדאיותו הכלכלית. תנאי הכרחי נוסף הוא מוטיבציה, נחישות, נכונות להיתקל בקשיים ובמכשולים ובידיעה כי עשוי להידרש מכם להשקיע אל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש, כדי לפתוח עסק, אשר ניהול נכון שלו יניב לכם רווחים.

חשוב לתת עת הדעת על…

  1. חשיבה מושכלת, זהירה ומבוקרת, נדרשת בל שלב, החל מגיבוש הרעיון העסקי, הכנת תכנית עסקי, מקורות מימון, אומדן ההכנסות וההוצאות הצפויות, רכישת ציוד (ככל שהוא נדרש), הקצאת תקציב לפרסום ולשיווק, חישוב עלות המוצר או השירות, קהל היעד הפוטנציאלי ועוד.
  2. דיווח והכנת אישורים נדרשים לרשויות המס והביטוח הלאומי. אם העסק צפוי להעסיק עובדים- יש לפתוח תיק ניכויים מהשכר.
  3. בשל העונשים החמורים שצפויים למי שאינו מדווח כנדרש על הכנסותיו, חשוב לנהל ספרי חשבונות, לרבות תשלומים ותקבולים, הנפקת חשבוניות ועוד.
  4. חשוב להקפיד על תיוק ותיעוד כל המסמכים של העסק, הואיל וחלה חובה על שמירתם במשך שבע שנים. בין השאר יש לשמור אישורם על תרומות ועל הפקדות לקופות שונות ( השתלמות וגמל).
  5. כלל ידוע- עשית ולא פרסמת, כאילו לא עשית. פרסום ושיווק צריכים להיעשות במסגרת אסטרטגית מסודרת. מדובר בתחום מובהק של אנשי מקצוע. חשוב וחיוני להיעזר בהם, הואיל וככל שתיחשפו לאנשים רבים יותר, כך יגבר הסיכוי שחלק מהם ייהפכו ללקוחות של העסק. שיווק באינטרנט  בכלל וברשתות חברתיות בפרט הוא כלי שיווקי עצמתי ויעיל.  הוא תנאי הכרחי למיתוג העסק.
  6. אכן, מה שבטוח- ביטוח. חשוב לברר ולוודא איזה ביטוחים נדרשים לעסק, כגון: ביטוח תאונות אישיות, מבנה ותכולה, ביטוח חבות מעבידים, אחריות מקצועית ועוד.
  7. ניהול מסודר, מפוקח ומבוקר, של תזרים המזומנים. שליטה ובקרה על הכנסה והוצאה של כספים אל העסק וממנו מאפשרת לקבל תמונה עדכנית ומדויקת על מצבו בכל זמן נתון.
pixabay

חשיבותו של מאמן עסקי

כניסה לעולם העסקים היא עבור מי שמתכוונים לפתוח בראשונה בחייהם עסק, מעין הליכה אל הלא נודע. עולם העסקים מתנהל על פי נורמות וקודים המייחדים אותו. מדוברת בו שפה חדשה, שעבור רבים עלולה להישמע כשפה זרה. מכאן נובעת החשיבות הרבה, אולי המכרעת, של שכירת שירותיו של מאמן עסקי, אשר ייעץ לכם, יכין עבורכם תכנית, ילווה אתכם בשלבים השונים שלה וימנע מכם עשיית טעויות, שעלול להיות להן מחיר כבד ביותר. אימון עסקי יאפשר לכם למצות לא רק את הפוטנציאל העסקי שלכם ושל העסק אלא את החוזקות שלכם כבני אדם.

בשורה התחתונה, חשוב לדעת כי לפעמים גם מיטב המאמצים והיכולת אינם מספיקים. השוק קשה, תנודתי, וגם כאשר עובדים בדיוק "לפי הספר", יש משתנים שונים שאינם תלויים בכם. לכן חשוב שיהיה אתכם ולצדכם איש מקצוע מנוסה, מאמן עסקי המתמחה בפתיחת עסק חדש ומכיר את הדינמיקה והפסיכולוגיה של עסקים ושל בעליהם. בהצלחה!