האם ניתן לקבל הלוואה גם כאשר נמצאים במקום מרוחק? האם חייבים לחתום פיזית על הלוואה? מהי חתימה דיגיטלית וכיצד היא מתבצעת? 

אנו חיים בעידן דיגיטלי, אנשים כבר לא הולכים לבנק שלהם ולא מכירים את פרצופו של הפקיד ובטח לא את אלה של עובדי חברת האשראי. רשויות המס, בנקים וחברות המימון והאשראי לא מחפשות להכיר אותנו אישית, די להן לקבל עלינו את הנתונים המספקים והן כבר ישחררו אותנו לדרכנו עם מה שביקשנו. ובכל זאת, איך חותמים דיגיטלית על מסמכים? הכנו לך כתבה שתסביר את הנושא היטב. 

איך לוקחים היום הלוואה? 

לא צריך להיות אנשים מבוגרים מידי כדי לספר שבתקופתנו הלוואה היינו לוקחים רק מהבנק ורק פרונטלית. אם מישהו היה רוצה הלוואה הוא היה מגיע לסניף, לוקח מספר ומחכה לא מעט זמן ואז מדבר עם הפקיד שהיה מחליט האם כן או לא מגיע לנו לקבל הלוואה. העולם היום שונה לחלוטין, לפעמים אנחנו בכלל לא פוגשים או מדברים עם נציג לפני שאנחנו מקבלים הלוואה, אבל גם כאשר אנחנו כן, נדיר מאוד שהדבר יעשה פנים מול פנים. כיום בניית טופס מקוון לצורך חתימה דיגיטלית מאפשרת גישה לחתימה מקורית ומגובה מכל מקום ובכל זמן, הכול באמצעות הטלפון הנייד, כיצד זה נעשה? על ידי חברות המתמחות בבניית טופס דיגיטלי מאובטח ומקוון. 

שלבי לקיחת ההלוואה

היום אפשר לקחת הלוואות מגופים שונים ולאו דווקא רק מהבנק. חברות האשראי שמנפיקות את כרטיסי האשראי מאפשרות הלוואות מהירות ללא מטרה אונליין, כך גם חברות מימון שונות וגם חברות הפנסיה. בתחילה בדרך כלל תתבקשו לענות על כמה שאלות בסיסיות כמו גובה השכר, הכנסה ממוצעת לבית, גובה ההלוואה המבוקש והתשלומים להלוואה. לאחר מכן כמעט תמיד תהיה בקשה להקליד מספר כרטיס אשראי קיים לבדיקה בלבד של דו"ח האשראי, אם הבקשה מאושרת אפשר לצאת לדרך. 

אפשרויות החתימה הדיגיטלית 

עם אישור ההלוואה, וכדי ליצור מצב בו הנוחות הנה מקסימלית, תהיה אפשרות לחתום דיגיטלית בשתי אפשרויות: באמצעות מסרון או באמצעות ווצאפ. בשתי השיטות ישנה אבטחה מקסימלית שמאפשרת את פתיחת ההודעה על ידי בעל מכשיר הטלפון בלבד, חתימה באמצעות היד ושליחת החתימה הדיגיטלית מוכנה. ניתן לבצע תיקונים ורמת האבטחה של השליחה גבוהה במיוחד, תוך שמירה מקסימלית על אבטחת המידע של הלקוח, כמו גם החברה. 

יתרונות החתימה הדיגיטלית 

ישנם מספר יתרונות בולטים לחתימה הדיגיטלית, במיוחד בכל מה שנוגע להלוואות. היתרון הבולט והברור מכולם היא האפשרות לחתום מכל מקום מבלי להגיע לסניף עצמו. רק תארו לכם מצב בו חברת אשראי שיושבת בתל אביב, הייתה צריכה להתחיל לקבל קהל לשם חתימה על מסמכים. אם בעבר הדבר היה מתבצע באמצעות שליחים, גם כאן אין בכך צורך, כיוון שהחתימה הדיגיטלית מייתרת את השימוש בשליח שצריך לתאם מועד הגעה מראש. 

עוד יתרון בולט הוא המהירות – באמצעות החתימה הדיגיטלית ניתן לייעל במיוחד את תהליך קבלת ההלוואה. לדוגמה, בהלוואות מהירות מחברות האשראי והמימון לעיתים ניתן לקבל את הכסף לחשבון בתוך 48 שעות מרגע בקשת ההלוואה. לאנשים שלא הכירו את עולם הפיננסים לפני כמה שנים הדבר נראה מובן מאליו אבל מי שכן זוכר יודע שבעבר הדברים לא היו כך כלל.