בישראל של היום, אין הרבה אנשים שיכולים להרשות לעצמם לקחת סיכונים כלכליים ולשים את כל ההון שלהם על השקעה אחת. החשש מהפסדים הוא אחד מהגורמים לכך שרכישת נדל"ן הפכה לאופציה המועדפת עבור מי שמעוניין לשמור על ערך הכסף שלו ולהוריד למינימום את הסיכון להפסד. אך מחירי הדירות בארץ רק הולכים ומאמירים ולכן קנייה של דירות מחוץ לישראל הפכה לפופולרית יותר ויותר, גם עבור ישראלים בעלי ממון. אפילו אנשים בעלי הון מבינים היום, כי מניעת השקעות מיותרות היא הדרך היחידה לשרוד כלכלית ובמקרה הטוב אולי גם להרוויח. אבל מה עושה מי שאין לו די כסף לרכוש דירה בעלות נמוכה אפילו, כמו נכס קטנטן בחו"ל ששוויו בסך הכל כמה עשרות אלפי דולרים? האם המחסור בהון ראשוני חייב להשאיר אנשים מסוימים מחוץ למשחק? לא בהכרח – ולכן חשוב להבין כיצד דווקא לקיחת הלוואה עשויה להוביל בסופו של דבר לרווח.

מוטב להתייחס לרכישת דירות בחו"ל כמו להקמת עסק ולהפוך אותן לנכס מניב שמביא הכנסה קבועה

אירופה היא מהאזורים המבוקשים ביותר לרכישת נכסים להשקעה, כאשר דירות בבודפשט ובערים מרכזיות אחרות על פני היבשת, נחשבות להשקעה בטוחה שעתידה להביא שוכרים או קונים, בהתאם לרצונות של בעל הנכס באשר לשימוש בו – כלומר לייצר מצב שבו אנשים שרוכשים או שוכרים את הנכס שהושקע בו סכום גבוה, יהפכו את ההשקעה הראשונית לרווח גדול.

אין מה להשוות את מחירי הנדל"ן באירופה ובעיקר במרכזה, אזור שיש בו יציבות בענף קניית הדירות, אל ישראל ואל התנודתיות הרבה של שוק הנדל"ן כאן. באופן טבעי, בעלי הון מעדיפים לקחת את הכסף שלהם ולהשקיע אותו בדירה אירופאית נאה, אשר תושכר בקלות ותניב רווחים רבים לאורך זמן. ייתכן שחלקם יעדיפו לפזר את הסיכונים שלהם, כלומר לרכוש כמה דירות קטנות ולצמצם את הסיכוי להפסד.

לקיחת הלוואה לצורך השקעה בנכס – מאפשרת גם לאנשים ללא הון ראשוני להשקיע בחכמה

כאשר מדובר באנשים המבקשים להשקיע בנדל"ן מחוץ לישראל ואין להם את הסכום הראשוני לעשות זאת, לעיתים כדאי לבצע החלטה חכמה על אף החששות ולבקש הלוואה שתכסה את עלות ההשקעה הזו. בסופו של דבר, קבלת הלוואה בתנאים מעולים ועם החזר נוח – שבסוף תקופת התשלומים וההחזרים "תהפוך" לנכס מניב ולהכנסה יציבה, זה דבר הרבה יותר משתלם מאשר לוותר על ההזדמנות הזו ולהעדיף לשכור דירה ושהסכום ירד לטמיון.

ההתייחסות אל ההשקעה הנדל"נית צריכה להיות ממש כמו השקעה בעסק. רבים מבין האנשים אשר מעדיפים לוותר מראש על כניסה לשוק ההשקעה הנדל"ן, אינם מבינים לעומק את העניין ובוחרים להיכנע לחששות ולהמשיך להעמיק את האוברדראפט שלהם, שמהווה בעצם הלוואה לכל דבר אך בתנאים הגרועים ביותר. במקום זאת, מומלץ לקבל ייעוץ מאנשים המומחים בתחום ההלוואות, לקחת הלוואה מסודרת שתאזן את המצב הכלכלי ואף תאפשר את רכישת הדירה בעלת הפוטנציאל הגדול, באחת מהערים הגדולות והמרכזיות באירופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *