אימון עסקי למנהלים – הופכים מנהלים למנהיגים

אימון עסקי מייצר מנהיגים ממנהלים בארגון , למרות העובדה כי ישנם עובדים רבים אשר מתקדמים לתפקידים ניהוליים בזכות היכולת שלהם לפתור בעיות ובכך לשפר את יעילות ביצוע המשימות.
יחד עם זאת, כ- 45% מהמנהלים מדווחים כי מעולם לא קיבלו הדרכת ניהול רשמית כדי להוביל אחרים ולשפר את היעילות או את המוטיבציה של צוות העובדים שלהם.
כתוצאה מכך, מנהלים מובילים את העובדים שלהם ממקום שאינו תמיד מקצועי או בדרך בה המנהלים שלהם הובילו אותם, לרוב בשיטות מנהיגות המתמקדות אך ורק במיומנויות קשות ובתפוקה ארגונית במקום בבניית מערכות יחסים חזקות ויצירת סביבת צוות מכילה, מרתקת וממלאה.

לפניכם חמש דרכים בהן תוכל לעזור למנהלים חדשים להפוך למנהיגים טובים יותר כדי ליצור ארגון מצליח ומשגשג עם הון אנושי אמיתי.

 

לסמוך על צוות העובדים

מנהלים הופכים לעתים קרובות לצוואר הבקבוק של הצוות שלהם מכיוון שאין להם אמון בעובדים שלהם לביצוע המשימות באופן המיטבי. לעתים קרובות יותר, מנהלים מעכבים את הצוות שלהם מתוך מחשבה שהם יכולים לבצע משימות טוב יותר או שייקח יותר זמן להכשיר מישהו אחר כיצד לעשות זאת. בכך למעשה, הם מונעים מהעובדים לקחת אחריות רבה יותר. כתוצאה מכך, העובדים לעולם אינם צומחים למיצוי הפוטנציאל שלהם והצוות אינו מממש את מירב יכולותיו.

על מנת שמנהלים יגדלו להיות מנהיגים, הם צריכים לעזור לצוות שלהם לפרוח על ידי יכולת לסמוך על יכולתם לעבוד באופן עצמאי ולבצע יותר אחריות. לעשות זאת יש יתרונות שונים כמו חיזוק הביטחון העצמי, הגברת הביצועים וחיזוק מיומנויות נוסף.

האצלת תפקידים היא דרך מצוינת לפנות זמן כדי להתמקד יותר בעובדים מובילים, בנוסף היא גם מאפשרת לעובדים למצוא דרכים חדשות ויעילות יותר לעשות דברים. בעוד שמנהלים מסוימים עשויים לחשוש שעובדיהם יצליחו יותר.
בלייק סאטון, מהנדס חשמל ותוכנה בכיר בחברת "Electrical Knowledge", אמר בעבר: "בסופו של יום, מנהל מקבל את ההחלטות הקשות שמעט מהאנשים היו רוצים לקבל, ועושה זאת באופן שיוביל לצמיחת החברה הכוללת, כמו גם להוות דוגמה לכל חבר אחר בצוות".
חשוב להבין שלמעשה כל קבוצה היא חזקה בהתאם לחבר הצוות החלש ביותר שלה.

כך, במקום לראות בעובדים תחרות, מנהלים צריכים לראות את מערכת היחסים כשותפות. כל פרט בשותפות תורם חוויות, ידע, נקודות מבט ורעיונות שונים כדי להשיג תוצאה מוצלחת יותר.
יתר על כן, מנהלים צריכים להעמיד בראש סדר העדיפויות שלהם לתת דגש ותשומת לב להישגי העובדים, חשוב לציין ולחגוג את ההישגים של העובדים וליצור סביבה בריאה החוגגת הן את הצלחות הצוות והן את ההצלחות האישיות.

 

בניית הרגלי מנהיגות בריאים

חלק עיקרי בפיתוח כישורי מנהיגות הוא להיות מודע לכך שתמיד יש מקום לשיפור. יש מגוון דרכים להשקיע מנהיגות כמו עבודה עם אימון אישי למנהלים, השתתפות בכנסים וסמינרים, קבלת הסמכה, מציאת מנטור או קריאת ספרים מקצועיים בנושא.
כדאי לבדוק עם מנהל ישיר או במחלקת משאבי אנוש מה הם מציעים כיום מבחינת השקעה באימון עסקי למנהלים בקרב העובדים. חברות מסוימות מציעות קצבה בעוד שאחרות עובדות עם יועץ עסקי.

לא משנה אם החברה שלכם משקיעה באימון עסקי, כמנהלים אתם צריכים לדעת כיצד לנצל הזדמנויות למידה בחינם או בעלות נמוכה. באופן דומה, אם המנהל שלכם או מישהו אחר בחברה מפגין לדעתכם כישורי מנהיגות, עליכם למצוא את הדרך ללמוד ממנו ואפילו להישען עליו מקצועית כדי לפתח ולבנות הרגלי מנהיגות בריאים.

אימון עסקי לא צריך להתמקד רק בניהול עצמו, אלא גם בפיתוח של העובדים האישיים שלכם כמו גם הצוות שלכם.
מאז ומתמיד מנהלים לרוב התמקדו רק בתוצאות המשימות וניצלו את המיומנויות הנוכחיות של העובד כדי לענות על הצרכים המיידיים של החברה.
המשמעות בלהפוך למנהיג טוב יותר פירושה לתת עדיפות לפיתוח הצוות ולראות היכן ניתן לאתגר אותם, להרחיב את הידע שלהם ולהביא אותם לאן שהם רוצים להגיע מבחינה קריירה.
בעת הקצאת פרויקטים, מנהלים צריכים לרכז את עובדיהם סביב יעדי ביצועים ופיתוח ולהגדיר ציפיות שהעובדים יוכלו לעמוד בהם, ובכך גם יעזרו להם לצמוח.

 

להוביל ולהוות דוגמה אישית 

מכיוון ש-45% מהמנהלים לעולם אינם מקבלים הכשרה רשמית למנהיגות, הם בסופו של דבר מחקים את המנהלים הנוכחיים והקודמים שלהם. הדבר הופך לבעייתי במיוחד אם היו להם רק מנהלים שהיו ממוקדי תוצאה והפגינו התנהגויות רעילות.

בכדי לעזור למנהל להפוך למנהיג טוב יותר, באחריותכם להוביל באמצעות דוגמה ולהראות לו מה זה אומר. כמה דרכים לעשות זאת כוללות עבודה משותפת כדי לעזור לצוות, ביטול העדפה לצורך יצירת סביבת צוות מכילה, תקשורת גלויה עם הצוות באופן עקבי, כמו גם חיפוש בעיות ומתן משוב.
חשוב להראות לעובדים שאתם פועלים לפי מדיניות ה"דלת הפתוחה" על ידי תקשורת רציפה, פעילה ותדירה.
בנוסף, מנהיגים יכולים לאמן את המנהלים שלהם ולעודד מפגשי סיעור מוחות לדיון ברעיונות חדשים או בחשיבה משותפת בכדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר לבעיה קיימת. לאחר מכן, מנהלים יכולים לשחזר את אותו אימון עם העובדים שלהם במהלך פגישות אחד על אחד. בסופו של דבר, שיפור כישורי המנהיגות של מנהלים דורש הדרכה מהמנהיג הישיר שלהם.

 

להבין את אמנות התקשורת

הבנה ואימוץ של אמנות התקשורת היא השפה האמיתית של מנהיגות. תקשורת היא לא רק דיבור, היא גם הקשבה ופעולה.
זה בלתי אפשרי להפוך למנהיג גדול בלי להיות מתקשר ומקשיב נהדר. מנהיגים הם אלה שלוקחים את הזמן כדי לתקשר בצורה יעילה ולפרק משימה מסובכת למספר משימות הניתנות לעיכול.

תקשורת צריכה להתקיים על בסיס עקבי. זה צריך להיות בצורה של פגישות אחד על אחד ופגישות של כל הצוות המקצועי.
טינו ג'יימס, הבעלים של "Compramos Casas Rapido", המליץ: ​​"חשוב שיהיה ברור כיצד התרומה של כל חברי צוות מוסיפה להצלחת המשימה הכוללת ולהודות להם על חלקם, לעתים קרובות".
אחת לכמה זמן, לעובדים תהיה חוסר מוטיבציה לקראת עבודתם. כמנהלים, חלק מתפקידכם הוא להעלות את זה בחזרה על ידי עידוד והכוונה שלהם וכן הכרה בתרומתם.

 

להפוך את ההכרה למטרה

ישנם יתרונות רבים להכרה בעבודה מצוינת, כאשר ההשפעה הברורה ביותר היא הגברת מעורבות העובדים. כאשר עובדים זוכים להערכה על תרומתם וביצועיהם, הם נוטים לרצות להמשיך ולחזור על ההתנהגות הזו. לכן, חשוב להתייחס לעובדים כאל חבר מוערך בצוות ולא רק כמספר.
לדברי דיוויד וויינגוט, הבעלים של "DMAC Security": "לא משנה כמה גדולים או קטנים הישגי העובדים שלכם , תכירו בהם. זה מראה שאתם מעריכים כל אחד ואת כולם עד מאוד, זה יעודד את העובדים שלכם לעשות טוב יותר תמיד. כך שבסך הכל, זה הופך אתכם למנהיגים טובים יותר".

למעשה, 79% מהעובדים אמרו שהם יהיו נאמנים יותר למעסיק שלהם אם יגדילו את ההכרה בהישגיהם. אותו סקר גילה, כאשר העובדים אינם מקבלים את ההערכה לה הם ראויים, הם יפעלו באופן יזום נגד המנהל והמעסיק שלהם.

אם גם אתם מעוניינים באימון עסקי מקצועי שיוביל אתכם לתוצאות, הגעתם למקום הנכון!
נעים להכיר, שמי בני פלומן ואני מספק שירותי אימון עסקי, מנטור עסקי, ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי שיווקי ועוד. בזכות הניסיון המקצועי שצברתי במשך למעלה מ-2 עשוריםאשמח לסייע גם לכם בפיתוח מנהיגות על ידי אימון עסקי מקצועי ולספק לכם עזרה והבנה כיצד לנהל צוות נכון ולהוביל אותו  להגשמת

מטרות ולהצלחות.
מוזמנים ליצור עמי קשר לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות או התחייבות בטלפון: 052-420-3043, או לבקר באתר האינטרנט שלי בכתובת: https://bennyfluman.co.il/.