איך ליווי של מאמן עסקי לעסק חדש עשוי לתרום לעסק?

לאנשים רבים יש חלום לפתוח עסק ולצאת לעצמאות. עם זאת, רובם לא מעזים לעשות את הצעד, כאשר החששות, חוסר הוודאות והנוחות היחסית שמספק מקום העבודה, מכריעים. גם אלו שמחליטים לוותר על החלום לפתוח עסק חדש (אם כי בלב לא שלם), לא יכולים להשקיט את אותו קול קטן בראש שאומר להם: "ומה אם בכל זאת אפתח עסק משלי ואגשים את ייעודי?".

פתיחת עסק חדש מותנית בלא מעט דברים, בין היתר: רעיון/מוצר המצדיקים את פתיחת העסק, מוטיבציה גבוהה, אמונה עצמית, היכרות עם הבירוקרטיה והון התחלתי שנדרש להשקיע. את הדרך להגשמת ייעודכם אתם יכולים לעשות לגמרי לבד, בכוחות עצמכם. עם זאת, ישנה אפשרות מעצימה יותר ומלמדת יותר – אימון עסקי עם מאמן עסקי מומלץ.

אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם "משתעשעים" עם הרעיון לפתוח עסק או בעיצומו של תהליך פתיחת עסק חדש, אימון עסקי עם מאמן מיומן יוכל לסייע לכם למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בכם ובעסק. 

אימון עסקי עם מאמן עסקי – מה זה אומר?

אתם מכירים בחשיבותה של יצירת "מפה עסקית" ויש לכם תחושה כי אתם יודעים מהו המסלול הנכון לכם? מפה מפורטת ומסלול לצעוד בו – הכרחיים! עם זאת, בכדי לראות בבהירות את הדרך ולפסוע בשבילים הנכונים לכם (בעיקר בימים מאתגרים שנוטים להיות לעתים חשוכים), אתם צריכים פנס.  

המאמן העסקי הוא הפנס שלכם – זה שיתרשם מהתוכניות שלכם בנקודת מבט אובייקטיבית-מקצועית, ויסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ואחראיות. המילה "אימון" מכוונת לפעולה הספציפית שיהיה עליכם לעשות לאורך התהליך: לאמן את עצמכם לפעול בצורות שבהכרח יטיבו עמכם, ובאופן ישיר – על העסק שאתם רוצים לפתוח.

האימון העסקי מותאם אליכם באופן אישי כאנשים, תוך שנלקחות בחשבון מטרותיכם העסקיות. הגדרת מטרה (או יעד אם תרצו), חיונית בכדי שתהליך יהיה יעיל ובעל ערך. ולכן, חשוב שתשקפו בפני המאמן מהי התכלית שלשמה הגעתם אליו. על אילו דברים ניתן לעבוד עם המאמן העסקי?

  • הכוונה ודיוק של העסק / התעסוקה המתאימה לכם
  • הפיכת "חלום על עסק עצמאי" למציאות שאתם חיים 
  • שחרור "התקיעות" שיאפשר עשייה שמקדמת ומעצימה אתכם
  • התנהלות אחראית שתבסס בעבורכם תנאים לעתיד מבטיח

מה עליכם לעשות בכדי להצליח ולכבוש את מטרותיכם?

בתהליך אימון עסקי המאמן העסקי הוא "המורה" ואילו אתם "התלמידים". כשאתם פונים לנתיב של ייעוץ עסקי לקראת פתיחת עסק חדש, עליכם להיות מוכנים להתמסר לתהליך, להכין את "שיעורי הבית", להתמיד וליישם את המלצותיו של המאמן. הצלחה באימון מותנית בפיתוח מודעות, תרגול ובשינוי הרגלים, כך שעליכם לשתף פעולה באופן מלא ולהיות אקטיביים לאורך כל התהליך. 

כל בעל עסק חדש צריך מישהו אחד שיאמין בו, יכוון אותו וילווה אותו. בשלבי גיבוש הרעיון הכללי ובשלבים מתקדמים יותר לקראת פתיחת העסק, המאמן העסקי יוכל להטיב עמכם ולעלות אתכם על דרך ההצלחה.