איך יועץ משכנתאות יכול לסייע לנו בלקיחת משכנתא מול הבנק?

אחת ההוצאות הגדולות ביותר של כל משק בית בישראל ממרכז הארץ, צפון הארץ או דרומה היא לקיחת הלוואה לשם קניית דירה או בית. החלום הישראלי של אנשים רבים בא לידי ביטוי ברצון שלהם להיות בעלים של נכס נדל"ן משלהם בו הם יכולים לגור ושאותו יוכלו להוריש לדורות הבאים. בעלות על דירה, הפכה בשנים האחרונות למשימה קשה הרבה יותר עם עליית מחירי הנדל"ן בארץ ואנשים רבים לוקחים משכנתא מהבנק בשביל שיוכלו להרשות לעצמם לקנות דירה. יועץ משכנתאות יכול לסייע לנו בתהליך המשא ומתן על גובה הרבית ותנאי ההחזר של המשכנתא מול הבנק.

 

יועץ משכנתאות יכול להוזיל לנו את המשכנתא?

יועץ משכנתאות, לא יכול להתחייב שהוא יצליח להוריד לנו את מחיר המשכנתא – אך אם מישהו יכול לסייע בכך הוא האיש למשימה. תפקידו של היועץ הוא קודם כל להסביר לנו מהן היכולות הכלכליות שלנו לקחת משכנתא ומהם תנאי ההחזר הכי טובים שיכולים להיות לנו להלוואה משמעותית זו. היועץ, יוכל לנהל בשבילנו משא ומתן מול הבנק ולהוזיל באופן משמעותי את הריבית על החזרת ההלוואה ואת תנאי ההחזר שלה.

על משכנתאות ומחזור משכנתא

אחת הפעולות שהכי מומלץ לפנות בגינן ליועץ משכנתא מומחה היא פעולה של מחזור משכנתא. רוב האנשים בכלל לא מבינים מימין ומשמאל שזה מגיע ללקיחת משכנתא ובטח בכל מה שקשור למחזור משכנתא. יועץ משכנתאות יוכל לעשות גם לכם סדר בבלגן ולהסביר לכם מה היתרונות והחסרונות של כל פעולה ופעולה.

חשוב להדגיש שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת משכנתא ובשביל להיות רשאים מהבנק לקחת הלוואה כזאת אנחנו חייבים שיהיה לנו הון עצמי מינימלי שנוכל להפקיד בבנק כערבות (או נכסים אחרים כמו למשל נכסי נדל"ן אחרים).

מתי יש לפנות ליועץ?

יש לפנות לאיש מקצוע כמו יועץ משכנתאות בחיפה (המלצה ליועץ כזה) כאשר אנחנו רוצים לקחת משכנתא או כאשר אנחנו רוצים למחזר את המשכנתא שלנו. חישוב הריבית וריבית ההחזר על המשכנתא שלנו זה דבר לא פשוט, אך הוא קריטי לשם המשך החיים הכלכליים שלנו בעשרים או ארבעים השנה הקרובות בהן נצטרך להתמודד עם החזרת המשכנתא מדי חודש. כל עשירית אחוז בריבית וכל דבר שמשפיע עליה יכול להשפיע על עליית ההחזר החודשי שנצטרך להחזיר מדי חודש או על הירידה שלו.

רובנו, איננו בעלי תואר בכלכלה ואנחנו לא באמת מבינים בנושא של הריביות או איך צריך לחשב אותן. יועץ המשכנתא יוכל לסייע לנו להבין טוב יותר את המשמעות של הריבית וגם לייעץ לנו בפועל איך עלינו לנהוג במשא ומתן מול הבנק שלנו. יש יועצי משכנתאות שגם יגדילו ראש ויבצעו עבורנו במקביל משא ומתן מול מספר בנקים שונים בשביל שנוכל לקבל את התנאים הטובים ביותר שאפשר ללקיחת המשכנתא שלנו.