הלוואה לפתיחת עסק

הלוואה לפתיחת עסק

אם אתם חולמים על עסק משלכם אך אין לכם את התקציב לכך, עם הלוואה לפתיחת עסק תוכלו להגשים את החלום שלכם. הלוואה לפתיחת עסק נועדה לעזור לכם בשלבים הראשונים לפתיחת העסק שלכם, כאשר אתם צריכים סכום כסף מסוים על מנת להתחיל. עם לקיחת הלוואה לעסק החדש, תוכלו להגשים את החלום האישי שלכם ואף להחזירה בתשלומים נוחים.

אילו גופים נותנים הלוואות לעסק?

מכיוון שקיימים לא מעט גופים שונים בשוק אשר מציעים הלוואות שונות לעסק, חשוב לבחור את הגוף אשר מלווה לכם בצורה חכמה. את ההלוואה לפתיחת העסק תוכלו לקחת מאחד הבנקים, גופי מימון שונים חוץ בנקאיים, חברות אשראי ואף בערבות המדינה. כך שאם הבנק שלכם לא אישר לכם הלוואה לפתיחת עסק תוכלו לקחת אותם מחברות מימון חוץ בנקאיות שישמחו לתת לכם אותה. רצוי לפנות לקבלת הלוואה ראשית לבנק, ובמידה והבנק לא מאשר לכם תוכלו לפנות לגופים אחרים על מנת לקבלה. היתרון בפנייה לבנק הוא שהבנק מכיר אתכם בתור לקוחות שלו, ובמידה והחשבון שלכם יציב לאורך השנים ואין חריגות או תיקים בהוצאה לפועל או משפט נגדכם, הבנק יאשר לכם את הלוואה ויפרוס לכם אותה לכמה שיותר תשלומים שיקלו עליכם את החזר ההלוואה.

מה חשוב לבדוק בעת לקיחת הלוואה לפתיחת עסק?

רגע לפני שאתם מחליטים לקחת הלוואה לפתיחת עסק חשוב שתשימו לב לדברים הבאים. מהו אחוז הריבית שאתם צריכים לשלם, כמה תשלומים ניתן לפרוס את ההלוואה, מיהו הגוף הפיננסי שמעניק אותה, מהם ההתחייבות הרשמיות להלוואה זאת, האם יש צורך בערבויות וכו'. לאחר שתבררו פרטים אלו וכן בחברות אחרות תגיעו למסקנה איזה הלוואה מתאימה לכם ואיזה תוכלו להחזיר מבחינת התשלומים ואחוז הריבית. נסו להשיג את התנאים הטובים ביותר לעסק שלכם, בטרם תסגרו עם הלוואה לעסק קיים החברה שממנה אתם רוצים לקחת את ההלוואה.

מי זכאי לקבל הלוואה לפתיחת עסק?

הלוואה לפתיחת עסק זכאים יזמים אשר בעל ניסיון בתחום בו הם מעוניינים לעסוק. על היזמים להראות שהייתה להם בעבר יציבות פיננסית בנקאית תקינה ללא כל בעיה, כלומר לא חזרו להם תשלומים, צ'קים, הוראות קבע או שלא היה להם תיקים פתוחים בהוצאה לפעול ואין נגדם תביעות משפטיות שונות. הם חייבים להציג קיום לקוחות אשר מעוניינים לעבוד עימם, ולהכין תחזית רווחיות של העסק אשר מאפשר להם להחזיר את הלוואה מדי חודש. עוד דברים שהם חייבים זה הון עצמי משלהם עד 20% מסה"כ תוכנית ההשקעה.

איזה סכום הלוואה ניתן לקבל?

סכום ההלוואה שניתן לקבל לפתיחת עסק חדשה הוא עד 500,000 ₪. בדר"כ הקרנות אינן מאפשרות להגיע לחוב כולל הגדול  מ-300,000 ₪. לכן בטרם החלטתם על לקיחת הלוואה לפתיחת עסק חשוב שתוכלו לעמוד בה מדי חודש, על מנת שלא תקלעו למצבים בהלוואה תחזור. מעבר לכך, חשוב שיהיה לכם הון עצמי התחלתי משלכם על מנת שהבנק יוכל לאשר לכם הלוואה לפתיחת עסק.

כיצד מתבצעת הגשת הבקשה להלוואה לעסק?

ניתן להגיש את הבקשה להלוואה לעסק חדש באופן עצמאי אך ניתן גם להגיש את הבקשה באמצעות מומחים בעלי ניסיון רב בתחום ההלוואות אשר ביצעו זאת אינספור פעמים ויוכלו לעזור לכם בפעם הראשונה. אם החלטתם להגיש באמצעות מומחים בעלי ניסיון תדעו שתקבלו ליווי צמוד עד לקבלת הלוואה. החברה תלמד את העסק שלכם ותכתיב לכם תוכנית  מקצועית, תיתן לכם ייעוץ בדברים שאתם מתקשים בהם וכמובן תכוון אתכם למסלול המתאים ביותר. עם מומחים מקצועיים תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ודואגים לאינטרסים שלכם.

הלוואה לפתיחת עסק

רוצים לפתוח עסק חדש וזקוקים לסכום כסף גדול שאין לכם? מן הסתם, אם אין לכם יכולת לגייס השקעה ממשקיע כלשהו, הערוץ היחיד הפתוח בפניכם הוא הערוץ של הלוואה לפתיחת עסק. מתי נכון לקחת הלוואה לפתיחת עסק ומתי לא נכון? מה נדרש בכדי לקבל הלוואה כזאת? מדוע הבנקים לא ששים להעניק הלוואות לפתיחת עסק? מדוע הלוואות אלה ניתנות בתנאים פחות טובים מאשר הלוואות לעסקים קיימים? איך נכון לעשות את המהלך של בקשת הלוואה לפתיחת עסק על מנת להבטיח לעצמכם את התנאים הטובים ביותר? את כל התשובות לכל השאלות הללו, נותנים לכם בשורות הבאות המומחים של מרכז להלוואות בערבות מדינה.

מתי נכון לקחת הלוואה לפתיחת עסק ומתי לא נכון?

מן הסתם, העסק החדש שאתם רוצים להקים, מציף אתכם ברגשות חיוביים, בהתרגשות, בתחושה של חזון ועשייה ובאופטימיות, אחרת לא הייתם רוצים להקים אותו מלכתחילה. יחד עם זאת, לפני שאתם רצים לקחת הלוואה לפתיחת עסק, חשוב שתבינו בדיוק את המשמעויות. הלוואה היא למעשה התחייבות שאתם לוקחים על עצמכם ושיהיה עליכם להחזיר אותה, לא מתוך ההכנסות העתידיות של העסק, בהנחה שאכן יהיו כאלה, אלא מתוך הרווחים שלו. הקמת עסק חדש כרוכה בתקופה לא קצרה שבה העסק צריך לספוג הפסד, להתייצב, להרוויח בקטן ורק אם מגיעה ההצלחה, אז גם לייצר רווחים נאים. לאורך כל התקופה הזאת, יהיה עליכם גם לממן את פעילות העסק וגם להחזיר את ההלוואה שנטלתם וזה כשכמעט ואין הכנסות. לא לחינם הסטטיסטיקה מדברת על 90% מהעסקים הקטנים שנסגרים באותה שנה בה הם נפתחו.

על כן, כאשר אתם שוקלים את האפשרות של נטילת הלוואה לפתיחת עסק, אתם צריכים להיות בטוחים שיש לכם מענה להחזר ההלוואה ולפיתוח העסק במקביל. אם אחד מהם יבוא על חשבון השני, לא תוכלו פשוט לנוע קדימה וההתדרדרות תגיע במהירות עצומה ומפחידה. האם אתם מסוגלים לכך? אם כן, קחו הלוואה.

מדוע הריבית על הלוואה לפתיחת עסק היא גבוהה?

ריבית על הלוואה היא למעשה מקור הרווח של הבנק והיא למעשה הסיבה לכל קיומו של הבנק כגורם עסקי בעל מטרות עסקיות. ככזה, מעוניין הבנק למקסם את הרווח שלו ולמזער את הסיכון שבו הוא פועל. הריבית היא כלי פיננסי שמשקף למעשה את רמת הסיכון. כאשר ההלוואה היא מסוכנת לבנק, הוא יצמיד לה שיעור ריבית גבוה יותר, שכן המוכנות שלנו לבצע מהלך עסקי מסוכן כלשהו, תלויה בפוטנציאל הרווח שנוכל להפיק מהמהלך. אם מדובר במהלך מסוכן, נסכים לבצע אותו אך ורק אם ישנו סיכוי שבסופו נוכל ליהנות מרווח גדול.

פתיחת עסק היא מהלך מסוכן לכל הדעות. לא ברור עדיין האם העסק יוכל לעמוד על הרגליים, האם הוא יצליח, כמה זמן הוא ישרוד, האם הוא יצליח לייצר הכנסות ורווחים ובאיזה היקף, האם היזם מתאים בכלל לניהול עסק ולהתמודדות עם הקשיים המלווים את התהליך וכן הלאה. במצב זה אמור הבנק להוציא כסף מכיסו ולהפקיד אותו בכיסו של היזם, ואת זה הוא מוכן לעשות אך ורק כנגד פוטנציאל רווח גבוה שבא לידי ביטוי בריבית הגבוהה על הלוואה לפתיחת עסק. זוהי תפיסה עסקית נכונה ולגיטימית והיא מיושמת על ידי כל הבנקים וכל ספקי האשראי הבנקאיים או החוץ בנקאיים.

יחד עם זאת, מצד שני על הבנק להתמודד גם עם תחרות מצד בנקים אחרים וכל עוד יש אצלו את המוכנות לתת את ההלוואה, הוא בהחלט עשוי להפחית את הריבית על מנת להתחרות על ההלוואה. את זה תוכלו למנף לטובתכם באמצעות השוואה בין הצעות שונות מבנקים שונים ומגופים חוץ בנקאיים אחרים.

איך נכון לקחת הלוואה לפתיחת עסק?

בשוק האשראי ישנם כמה וכמה מסלולים באמצעותם תוכלו לקבל הלוואה לפתיחת עסק, וזאת מעבר למסלול הפשוט של פנייה לבנק וקבלת הלוואה כפי שאתם עושים כצרכנים פרטיים. מסלולים אלה כוללים למשל הלוואה בערבות מדינה או הלוואה מקרנות סיוע לעסקים. הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה שאת הערבות עליה נותנת המדינה לבנק, מה שמאפשר לבנק לתת את ההלוואה שללא ערבות המדינה לא היה מאשר אותה כלל. הלוואה מקרנות סיוע לעסקים ניתנת בתנאים מאוד ספציפיים ופתוחה גם ליזמים המעוניינים לפתוח עסק חדש. מעבר לכך, ישנו גם הערוץ החוץ בנקאי, קרי הלוואות שניתן לקבל מספקי אשראי שהם לא בנקים: חברות כרטיסי אשראי, חברות מימון, איגודים מקצועיים, קרנות השקעה וחיסכון וכן הלאה.

מהסיבות שמנינו לעיל ביחס לכדאיות והנכונות של נטילת הלוואה לפתיחת עסק חדש, בנטילת הלוואה לפתיחת עסק חשוב מאוד להתנהל בצורה מאוד נכונה על מנת להבטיח מינימום ריבית ומקסימום תנאים. לשם כך, מומלץ מאוד להתנהל בסיוע וליווי של גורם מקצועי בתחום האשראי כדוגמת מרכז הלוואות בערבות מדינה. המרכז מעמיד לרשותכם מומחים בתחום הכלכלה והפיננסים עם התמחות ספציפית בתחום האשראי. אנו מסייעים לכם תחילה בגיבוש הצרכים הפיננסיים שלכם על מנת להבין בדיוק מהו גובה ההלוואה הנדרש להקמת העסק ומהו גובה ההלוואה שאתם באמת יכולים לעמוד בו. לאחר מכן, אנו מסייעים בפנייה לגורמים השונים הפעילים בתחום האשראי העסקי, לרבות הגשת בקשות לרשות לעסקים קטנים, לקרנות סיוע, לאיגודים מקצועיים, לספקי אשראי חוץ בנקאיים וכמובן לבנקים עצמם.

במסגרת תהליך הליווי של מרכז הלוואות בערבות מדינה, אנו מסייעים לכם למעשה להבטיח את התנאים הטובים ביותר לקבלת הלוואה לפתיחת עסק חדש וכן מסייעים לכם להבטיח שאתם לוקחים את ההלוואה הנכונה לכם שמתאימה ליכולות שלכם ולצרכים שלכם. כמו כן, אנו מסייעים ומייעצים בכל הקשור להתנהלות נכונה מבחינתכם על מנת להבטיח את היכולת שלכם להחזיר את ההלוואה ולעמוד בהתחייבויות שלכם גם בתרחישים הפחות טובים.

הלוואה לפתיחת עסק