מימון חוץ בנקאיבכל תחום קיים הגוף הגדול והמוכר אליו הולך רוב הציבור וקיים הגוף הפחות מוכר שמהווה אלטרנטיבה ותחרות. בתחום הכלכלי האלטרנטיבה הם הגופים המספקים מימון חוץ בנקאי.

מימון חוץ בנקאי

המערכת הכלכלית בישראל מורכבת ומסועפת מאוד. האזרח הפשוט מן השורה לא מבין או מבדיל בדרך כלל בין הגופים השונים. מבחינת הציבור, גוף שמספק לאזרח כסף או מימון לכל מטרה שהיא הוא בנק. אבל כדי לדעת להתנהל יותר טוב במגזר העסקי ולעזור לעצמך כלכלית, צריך לדעת ולהכיר את ההבדלים בין בנק לבין גוף או חברה שמספקים מימון חוץ בנקאי.

זה אולי קשה לעיתים להבנה, אבל אם לומדים ומכירים את התחום העניינים מתבהרים. נכון, זהו תחום לא פשוט ומאוד מבלבל, אבל ככל שמתעמקים יותר בפרטים אפשר להבין שעל ידי שימוש בחברה שמספקת מימון חוץ בנקאי אפשר להגיע למצב שהלוואה שלוקחים משרתת אותך בצורה טובה הרבה יותר מאשר הלוואה רגילה של בנק.

אז מה הוא מוסד פיננסי חוץ בנקאי בכלל?

מוסד פיננסי חוץ-בנקאי הוא גוף פיננסי שאינו מחזיק ברישיון בנקאי. בתוך הרשימה הזו אפשר למצוא חברות כרטיסי אשראי, חברות הלוואות וחברות ביטוח ומספקי שירותים פיננסים (אשראי, הלוואות, השקעות), שאינם מגייסים פיקדונות מהציבור הלוואה לעסק קיים.

מה המטרה של גופים שכאלה?

מוסדות פיננסים חוץ-בנקאים מגבירים את התחרות והגמישות במערכת הפיננסית של המדינה, ומשלימים את המערכת הבנקאית. בנוסף, הם מתאימים את השירותים הפיננסיים לצרכים של לקוחות ספציפיים, עשויים להתמחות במגזר מסוים, ולפתח יתרון מידע באמצעות תהליך של מיקוד והתמחות. אנחנו שואפים להתאים את עצמנו אליכם.

הכי חשוב לדעת מה המצב בישראל בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות

בישראל פעל במשך שנים רבות "שוק אפור" לא מוסדר של מערכת מימון הפועלת מחוץ למערכת הפיננסית הממוסדת. בשנת 1993 נחקק "חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות" שנועד להגן על הלווים בשוק זה. אחד המנגנונים בחוק הוא הגבלה של הריבית המרבית שאפשר לגבות בהלוואות חוץ-בנקאיות.

מה עיקרי החוק?

במידה ונחתם חוזה מוסכם בין הלווה למלווה, בין המוסד החוץ בנקאי לבין הלקוח לצורך העניין, הריבית לא תעלה על פי שלוש מהריבית הממוצעת בשוק. הלקוח יידע ויהיה מודע למרכיבי הריבית, אופן ומועד שינויים והסכום אותו הוא צריך להחזיר. המטרה שלנו היא להעניק מימון בצורה נוחה, זמינה וקלה יותר מאשר מאבק בבנקים.

לאילו מטרות מסופק המימון החוץ בנקאי?

אנחנו לא שואלים מה תעשה עם הכסף. המטרה שלנו היא להיות גלויים, לספק שירות לשביעות רצון הלקוח ובצורה איכותית ואמינה. לא עוד הבנקים הקרים, עם הכורסאות המרופטות והעטים המחוברים לשולחן בחוט.

מימון חוץ בנקאי זו כבר ממזמן דרך קלה וזמינה יותר להשגת תקציב ומימון לאזרח הפשוט. העולם בימינו נגיש וקל יותר ואין צורך שנהיה כבולים לבנק 24 שעות ביממה ללא יכולת להתווכח ולבחון אופציות אחרות. כשצריך מימון, למה לא חוץ בנקאי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *