הלוואה לעסקים קטנים בערבות המדינה

הלוואה לעסקים קטנים בערבות המדינה

מקימים עסק חדש וצריכים דחיפה? אולי כבר יש לכם עסק אבל אתם רוצים לקדם אותו? או לפתח עסק     שקצת נשאר מאחור? בישראל יש מגוון רחב של גורמי מימון שונים שיכולים לעזור לעסק שלכם.      איפה הכי משתלם, הכי פשוט והכי נוח- מיד נגלה.

עסקים קטנים בישראל יכולים לגייס הלוואות ממוסדות הבנקים, חברות מימון וגם מהקרן לעסקים קטנים.

 למה הלוואה בערבות המדינה?

עסקים קטנים:

– נהנים מערבות מדינה של 70% בריבית שוק נוחה

– פריסת תשלומים ל-5 שנים

-דחיית התשלום הראשון בחצי שנה

-אישור בקשות תוך חודש

*עסקים בהקמה יכולים לקבל עד כ- 85% ערבות מדינה

מה זה הלוואה בערבות מדינה?

להלוואה בערבות מדינה יש את אותם המאפיינים כמו להלוואה בנקאית ארוכת טווח:

– היא מתקבלת מכספי הבנקים השונים אשר משתפים פעולה עם הקרן להלוואות בערבות המדינה (מזרחי,מרכנתיל דיסקונט,אוצר החייל והפועלים)

– הבנקים הם אלו שמעניקים את ההלוואה בפועל לעסק , ועל העסק להתנהל מול הבנקים השונים ולעמוד בהחזרי ההלוואה כמו בכל הלוואה בנקאית עסקית אחרת.

אז מה השוני בין הלוואה בנקאית להלוואה בערבות מדינה?

נתחיל בזה שבהלוואה בערבות המדינה הבנק מקבל בעצם הבטחה מהמדינה לערבות על חלק עיקרי (בין 75%-90% ערבות מדינה) מסכום ההלוואה שניתנת לעסק והעסק מספק את שאר הביטחונות .מימון חוץ בנקאי כך שהבנק לא לוקח סיכון ממשי במתן ההלוואה .

בנוסף, בהלוואה בערבות מדינה הבנקים מחוייבים להעניק פריסה של 5 שנים וכמו כן שיעור הריבית שהם גובים לא יעלה על כ3.5%  מה שניקרא “ריבית נוחה”

למה הבנקים מעדיפים ערבות מדינה?

הבנקים חוששים לתת הלוואות מסחריות ישירות לעסקים מהסיבה הפשוטה שזה אומר לקחת סיכון שהכסף שלהם אולי לא יחזור אליהם. מה שגורם קושי להרבה עסקים קטנים לגייס הלוואות. בהלוואות עם ערבות המדינה המצב שונה, הבנקים יודעים שגם אם העסק לא מסוגל לפרוע את חובו המדינה מכסה את רוב ההלוואה והם יכולים לתת בביטחון יותר הלוואות ליותר עסקים- אמנם בתנאים נוחים יותר מה שהיו מעדיפים אך הם עדיין מרוצים מפני שהם מגדילים את סך האשראי שלהם בעזרת ההלוואות בערבות המדינה.

למה עדיף לעסקים קטנים ובינוניים ערבות מדינה?

הלוואה בערבות מדינה פותחת בפני עסקים קטנים ובינוניים רבים את האפשרות לגייס הלוואה במצב שהם זקוקים לה מאוד ולא מצליחים לגייס אותה לבדם מול הבנקים הגדולים – ועוד בתנאים הרבה יותר נוחים מבהלוואה עסקית רגילה. המדינה יצרה במיוחד בשביל עסקים אלה את הקרן, כדי לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לגייס אשראי עיסקי ולעזור להם להתפתח במדינת ישראל.

אז מה התהליך כדי לקבל ערבות מדינה?

על העסק לעבור תהליך בחינה מטעם המדינה והבנק המלווה ,במידה והעסק עומד בתנאים הוא מקבל אישור להלוואה בערבות המדינה. ניתן להיעזר בחברת ייעוץ עסקי מנוסה כדי לברר האם העסק אכן עומד בתנאים.

ראשית, צריך לוודא שהעסק זכאי לגיוס הלוואה בערבות המדינה על פי תנאי הסף של הקרן. בעיקרון, כל עסק קטן ובינוני שלא נמצא בחובות לרשויות מס ובנקים. עסק שנמצא בחובות בהוצאה לפועל למשל, יקבל סירוב עוד בשלב ראשוני זה.

לאחר מכן על העסק להגיש תכנית עסקית בהתאם לדרישות הקרן והגוף המתאם, מטעם המדינה, בוחן את בקשת העסק ונותן המלצה: חיובית או שלילית.

רק אם העסק קיבל המלצה חיובית מהגוף המתאם נשלחת הבקשה לבנק המלווה אשר בוחן את כל נתוני הבקשה ומעלה אותה לדיון בוועדת אשראי, שם מאשרים את ההלואה לכל עסק שנמצא ראוי להלוואה בערבות המדינה.

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה בנקאית לעסק, שהמדינה מעניקה ערבות על חלק גדול מהסכום כדי לעזור לעסקים קטנים ובינוניים לגייס אשראי לעסק שלהם בזמנים שהם צריכים מאוד הלוואה. והם מקבלים אותה בזריזות ובתנאים נוחים מהרגיל.

אז אם גם העסק שלכם צריך דחיפה, למה אתם מחכים?

הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה שכל עסק זקוק לה על מנת לשרוד למשך שנים ארוכות בשוק. באמצעות הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים שמעניקה הקרן לערבות המדינה, העסקים הקטנים יכולים רגועים מבחינה כספית ולהתמקד בעסק עצמו, ולהמשיך למכור שירותים ומוצרים ללא כל דאגות או לחצים אשר משפיעים על עבודתם.

מהי הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים?

הלוואה בערבות מדינה לעסקים היא הלוואה אשר ניתנת באמצעות הקרן לערבות המדינה. הלוואה זאת מיועדת לעסקים הקטנים אשר אינם מצליחים לסיים את החודש עקב יוקר המחיה הגבוה במדינה. הקרן בערבות המדינה היא קרן אשר נועדה לעזור לעסקים קטנים בין אם זה ייעוץ מקצועי, מתן הלוואות, קורסים ועוד. באמצעות הקרן לערבות המדינה מקבל העסק הלוואה עם ריבית נמוכה ביותר ותנאי החזר נוחים וגמישים בהתאם ליכולתו הפיננסית.

למה העסקים הקטנים אוהבים הלוואה בערבות של הקרן לערבות המדינה?

העסקים הקטנים יודעים שהקרן לערבות המדינה דואגת להם ושומרת על האינטרסים והמטרות שלהם. לכן הקרן בערבות המדינה היא כדאית עד מאוד לקבלת הלוואה מאשר חברות אחרות בשוק. הקרן דואגת לעסקים הקטנים להתמקד בעשייה ולא לחשוב על איך לסגור את החודש. ולכן רוב העסקים אוהבים לקחת הלוואה מהקרן לערבות המדינה, כי הם הגוף העיקרי בארץ שדואג לאינטרסים של העסקים הקטנים ואף דואג להם לייעוץ מקצועי במחיר מוזל מאוד.

למה כדאי לכם לקחת הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים?

אם אתם רוצים הלוואה בתנאי החזר נוחים וגמישים ובריבית נמוכה ביותר מאשר כל מקום אחר, הקרן לערבות המדינה היא המקום ממנו אתם צריכים לקחת הלוואה. מעבר לדאגה לאינטרסים שלכם בתור עסק, הקרן לערבות המדינה מציעה לכם ייעוץ מקצועי במחיר מוזל מאוד, קורסים שונים לניהול העסק, וכן מעמידה לרשותכם הלוואות עם הריבית הנמוכה ביותר ופריסה למשך חמש שנים לעומת חברות אחרות אשר מציעות הלוואה.

כיצד מתבצע תהליך הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים?

תהליך קבלת הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים מתבצע באמצעות כמה שלבים. ראשית, על העסק להיות זכאי לקבלת הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים. שנית, לאחר שהעסק זכאי לקבלת הלוואה בערבות המדינה, עליו למלא טופס הכולל את הכנסותיו, מצב הפיננסי שלו, המטרה שלשמה הוא זקוק להלוואה ועוד. שלישית, לאחר מילוי טופס קבלת הלוואה, מועבר הטופס לבנק שם דנים הקרן לערבות המדינה והבנק בבקשה של בעל העסק תוך כדי מצבו הפיננסי ומחליטים אם לתת לעסק הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים או לא. במידה והעסק לא זכאי להלוואה הוא יכול לערער על החלטת הבנק והקרן לערבות המדינה ולהגיש ערעור. לאחר דיון בערעור מתקבלת החלטה סופי אם זכאי העסק להלוואה או לא. במידה והעסק לא זכאי להלוואה הוא יכול לערער שוב וההחלטה היא סופית, ואם הוא זכאי הוא מקבל את ההלוואה.

הלוואה לעסקים קטנים בערבות המדינה